Koronavirus je poharao kamionski promet u zemlji, pogotovo što se tiče prijevoza roba prema i iz Italije, no to nije jedini problem s kojim se suočavaju domaći prijevoznici. Naime, na srbijanskoj granici već dulje vrijeme imaju problema s migrantima koji uskaču na kamione i tako pokušavaju prijeći granicu.
"Prijevozništvo i cestovni promet su krvnožilni sustav gospodarstva i on mora funkcionirati. Prijevoznici u dobili naputke da svojim vozačima kažu kako će se ponašati u sadašnjoj situaciji što se tiče koronavirusa, ali što se tiče migranata to je viša sila. Oni tu ne mogu ništa jer skoče mu sa nadvožnjaka na kamion po noći, razrežu ceradu, a zatim se primire i čekaju da prijeđu granicu. Šteta za prijevoznika je nemjerljiva. A još kad mu u kamionu pronađu migrante, prijevoznik ispadne kriv", rekao je za HRT prometni lobist Marijan Banelli.
Nemoguće platiti kazne
Prijevoznik Mario Ćurak je zbog sličnog incidenta u kojem su u njegovom kamionu pronašli tri migranta već morao platiti 28.000 kuna kazne. Odlučio se žaliti osječkoj carini, no to ga je skupo koštalo, jer mu je kazna narasla na 39.000 kuna.
"Imam 12 kamiona i svako jutro očekujem da me vozač nazove i kaže da su mu pronašli migrante u kamionu. Nemamo mi s tim nikakve veze. Sve osim što se nađe u kabini ne bi trebala biti naša stvar", smatra Ćurak.
Stres i opasnost
Njegovom kolegi Željku Mariću granične su službe već triput pronalazile migrante u kamionu, a zadnji puta je to bilo prije dvadesetak dana.
"Ako je vozač strani državljanin koji ima radnu dozvolu, carina uzme kamion i robu i ne može dalje dok se ne plati kazna koja je u prosjeku 22.000-23.000 kuna. Nema sredstva da se plati za, na primjer, sedam dana", rekao je Marić, a Banelli je istaknuo da osim stresa vozačima sad prijeti i opasnost.
"Mislim da Vlada mora izvijestiti da se poduzmu sve mjere kako bi se zaštitili hrvatski ljudi, naši prijevoznici i vozači, a prema ovome ispada da se štiti migrante. Njih se mora tretira kao one koji ilegalno prelaze granicu. Koronavirus je viša sila, ali migranti nisu. Problem Bajakova i Batrovaca mora se rješavati na bilateralnom nivou, ali se mora uključi i Bruxelles jer je to prava šengenska granica", zaključio je Banelli.