GONG i Transpency: /

Kampanja teška 26 milijuna kuna!

Image
Foto: gong.hr

Procjena vrijednosti oglasnog prostora, koju je za udruge GONG i TIH radila agencija Promocija plus, pokazala je da su stranke, koalicije i nezavisne liste u pretkampanji i kampanji trebale potrošiti 26 milijuna kuna, od čega HDZ nešto više od 37 posto, a Kukuriku koalicija nešto manje od 36 posto.

2.12.2011.
15:16
gong.hr
VOYO logo

HDZ je, prema procjeni, na pretkampanju i kampanju, odnosno od 15. listopada do 26. studenoga, s javnom objavljenim popustima i bez PDV-a, na oglašavanje trebao potrošiti 9,7 milijuna kuna, a Kukuriku koalicija 9,2 milijuna kuna, izvijestili su na konferenciji za nevladine organizacije GONG i Transparency International Hrvatska (TIH).

Pri tome su također napomenuli da prikazani iznosi ne predstavljaju iznose koje su stranke i nezavisne liste stvarno i platile za troškove oglašavanja jer je moguće da ne sadrže sve popuste.

Od ostalih sudionika izbora, prema procjeni vrijednosti oglasnog prostora, milijunski iznos još su prešli HSS s 2,5 milijuna kuna i Nezavisna lista Milana Bandića s 1,2 milijuna kuna.

Predstavnici udruga rekli su da se kod HDZ-a i Kukuriku koalicije razlikuje procijenjena vrijednost oglasnog prostora od troškova koje su ti izborni sudionici naveli u fonacijskim izvještajima, dok kod ostalih sudionika izbora nema značajnijih odstupanja.

GONG i TIH nisu iznijeli kolika je razlika između procijenjene vrijednosti kampanje i iznosa koje su HDZ i Kukuriku koalicija naveli u svojim fonacijskim izvješćima, ali navode da je riječ o milijunskim iznosima.

Drže da je razlika u procijenjenom iznosu vrijednosti kampanje i službenih izvješća proizlazi iz toga što su HDZ i Kukuriku koalicija vjerojatno od oglašivača dobile popuste na količinu oglasa. Smatraju da cjenici i popusti po kojima su dogovarane cijene oglasnog prostora predstavljaju moguće "sive zone".

Izvršni direktor GONG-a Dragan Zelić stoga je pozvao izborne sudionike da objave po kojim su cjenicima i uvjetima dobili te popuste kako se ne bi, kako je rekao, ispostavilo da je to netko drugi platio.

TIH i GONG drže da stranke ne bi smjele imati popuste na količinu oglasnog prostora.

"Predsjednik TIH-a Nikola Kristić ustvrdio je da netransparentnost cjenika i popusta dovodi do toga da podatci nisu provjerljivi i onemogućuje kvalitetan nadzor financija kampanja.

Udruge su ocijenile da su stranke ostvarile vidljiv napredak u transparentnosti financiranja izbornih kampanja. Također su pohvalile Državno izborno povjerenstvo (DIP) ocijenivši da to tijelo postavlja prihvatljive standarde transparentnosti financiranja kampanja.

TIH i GONG od nove vlasti očekuju da odmah krenu u poboljšanje zakonskog okvira u smislu transparentnosti cjenika i uvjeta pod kojima su dogovarane cijene oglašavanja kao i jačanje kapaciteta tijela nadležnih za provedbu i nadzor izbornih aktivnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo