od kozmetike do čvaraka /

Kako uspjeti u obiteljskom biznisu: ovi mladi poduzetnici otkrili su nam u čemu je tajna

Ima mnoštvo poduzetnika čije proizvode nećete vidjeti na policama trgovačkih lanaca. Do tržišta krče neke svoje putove i od njih nećete čuti ni riječ o tome kako im je teško

5.10.2016.
22:45
VOYO logo

Zvjezdana Dončević i Velimir Varljen mladi su poduzetnici. Do sad su radili za druge, a ove su godine dali otkaz. Visoko su obrazovani, a radili su u dobrim firmama za pristojnu plaću, onda su odlučili pokrenuti svoj posao. Zašto?

"Zato što smo mislili da vrijedimo više, da možemo više", kaže nam Zvjezdana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Frižider im je pun domaće hrane, imaju i svoj mali proizvodni pogon. Čak i sjemenke koje već sad suše da bi mogli posaditi papriku i rajčicu. U početku su proizvode poklanjali prijateljima, pa kad se svima svidjelo, odlučili su to unovčiti.

"Eko kuhača se bavi proizvodnjom namaza od čvaraka, kobasa i špeka. Dok se OPG bavi proizvodnjom pekmeza, zimnica", dodaje. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U pokretanju posla pomoglo im je iskustvo koje su stekli na poslovima u firmama u kojima su radili. "Činjenica je zadnjih par godina da se okvir koji se stvara može dobro iskoristiti. Ako ga znaš i ako znaš što hoćeš", kaže Velimir. 

Već su uspjeli zaposliti i radnicu, a njihovi proizvodi lako pronalaze put do kupca. Riječ je većinom o dućanima koji prodaju isključivo domaću i eko robu s raznih OPG-ova. Na sajmovima se spajaju s restoranima koji gostima žele servirati samo domaće.

"Postoji jedna scena u Hrvatskoj koja traži ovakve proizvode koje mi radimo", kaže Velimir. 

Stribor Marković i Zvjezdana Dobrinčić su ljudi pak u dobro uhodanom biznisu - farmaciji. Međutim, u svojim su ljekarnama odlučili ponuditi kozmetiku koju su radili po vlastitoj recepturi. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Od balzama za regeneraciju, balzama za njegu usana, krema sa ružom i arganom za njegu suhe kože. I imamo takozvanu crvenu, mi ju zovemo ekskluzivnu liniju jer ima malo viši standard u samom dizajnu i sadržaju", objašnjava Stribor. 

Kažu da je ključ za uspjeh znanje. Treba znati kako napraviti dobar i konkurentan proizvod, a samim time se gradi i povjerenje s kupcima. Ništa ih nije spriječilo da ostvare ideju, a imaju i savjet svim budućim poduzetnicima. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Moraju imati viziju i da se nikako ne žele obogatiti u kratkom periodu. Inače ne koči ništa, jer ako nešto želite, ništa vas ne može zaustaviti", poručuje Zvjezdana. 

I tu izgleda leži zarada. Naši poduzetnici uzeli su stvari u svoje ruke i riskirali. Ponekad zapetljana državna birokracija nije ih spriječila da rade ono što vole i od toga žive.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo