Došla je prava zima i mnogi su se ujutro našli u problemima s automobilima. Javljaju se brojni stručnjaci sa savjetima kako se ponašati prema limenom ljubimcu da ne bi otkazao poslušnost na minusima.
Neki kažu da treba ujutro upaliti auto i odmah krenuti, pustiti da se motor zagrijava u vožnji, dok drugi tvrde da se motor treba zagrijati na mjestu. Prometni stručnjak Željko Marušić otkrio je recept.
"Treba naći kompromis. Za motor je bolje da se zagrijava na mjestu, ali to nije dobro za okoliš. Najpametnije bi bilo sjesti za volan, upaliti motor i pustiti 10 do 15 sekundi da se zagrije, ali ugasiti grijanje i klimu prije kretanja. Zatim krenuti u vožnju, ali sporije. Ne mučiti auto s velikim okretajima", objasnio je za net.hr.
HAK daje generalne savjete kojih bi se trebali podsjetiti svake godine prije zime. Podsjećaju da je za automobil uvijek, a tako i za zimu, najbolje redovito odrađivati servis pa je time auto automatski spreman za zimu.
"Stoga je pojam priprema vozila za zimu, promijenio značaj. No činjenica je da se u kod nas vozila ne servisiraju redovito i zato treba provesti dodatnu kontrolu vozila prije zime. Posebice, ako su između servisnih intervala obavljeni zahvati na vozilu koji mogu izazvati oštećenja zbog nastalih zimskih uvjeta", piše HAK.
Stoga je prije zime potrebno prekontrolirati gustoću rashladne tekućine i njezinu otpornost na niske temperature ako je iz bilo kojih razloga bilo dolijevanja voda u sustav hlađenja motora. Neadekvatna razina otpornosti tekućine na niske temperature, može dovesti do velikih i skupih oštećenja motora vozila.
Izbjegnite probleme sa zaleđivanjem
Tekućinu za pranje vjetrobranskog ili stražnjeg stakla vozila treba zamijeniti zimskom verzijom.
Da bi se izbjeglo zaleđivanje sustava goriva, posebice kod starijih vozila, poželjno je prekontrolirati ima li u spremniku nakupina vode nastale kondenzacijom u ljetnim mjesecima.
Zbog nakupina vode zamijeniti filtere za gorivo, neovisno o vrsti goriva koja se koriste. Problemi sa zaleđivanjem dovoda goriva jednako pogađaju vozila s benzinskim i dizelskim motorima.
Za uspješno paljenje benzinca ili dizelskog motora potrebno je provjeriti ispravnost grijaćih svjećica vozila.
Specifičnost benzinskih motora je problem sa vlagom koja (ovisno o vozilu), dovodi do proboja visokonaponskih kablova. Zato je potrebno kablove zaštiti sredstvom za sprječavanje vlage.
Iz prakse službe ¨pomoći na cesti¨ akumulatori vozila su jedan od najčešćih razloga otkazivanja starta motora. Ovaj je problem posebno izražen u prvom naletu niskih temperatura. Poželjno je prije nastupa niskih temperatura ispitati ispravnost akumulatora vozila.
POGLEDAJTE VIDEO: Kako pripremiti automobil za zimske uvjete? Donosimo savjete koji čuvaju glavu i džep