Ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić trenutačno na turneji Hrvatskom promovira domaće proizvode označene sa šest znakova, no uz njih pojedini proizvodi nose i one europske, pa su potrošači često zbunjeni i ne znaju čemu se se isplati vjerovati.
Oznake poljoprivredne agencije
Šest oznaka poljoprivredne agencije imaju za cilj promovirati domaće namirnice.
'Mi životinju od koje se dobiva mlijeko i meso s hrvatskih farmi pratimo doslovno od rođenja. Ne bi trebalo biti zabune kod potrošača, samo treba slati jasnu poruku', rekao je Zdravko Barać iz Hrvatske poljoprivredne agencije.
Poruka u obliku oznaka na ambalaži ima mnogo. Uz dobrovoljnih šest poljoprivredne agencije za kruh, mlijeko, brašno, jaja, meso i med, tu je i oznaka Hrvatski otočni proizvod koju dodjeljuje Ministarstvo regionalnog razvoja, piše Dnevnik.hr.
Tu su još i oznake izvornosti, zemljopisnog podrijetla te zajamčeni specijalitet za zaštićene proizvode u Hrvatskoj, ali i za one zaštićene na razini Europske unije te oznake za ekološke proizvode.
Oznake ne dodjeljuje samo država. Oznakom Hrvatska kvaliteta i izvorno hrvatsko Hrvatska gospodarska komora označila je ukupno 250 proizvoda.
Znakovi jamče najviši standard kvalitete
'Znakovi kvalitete jamče potrošaču da proizvod koji kupuje jamči najviši standard kvalitete, a istodobno omogućava proizvodu lakši proboj do tržišta', rekla je Martina Sokač Saraga iz HGK-a.
Udruga Potrošač se slaže da je sve što je dodatna informacija korisno, no naglašavaju - treba čitati deklaracije.
'Potrošači su zbunjeni, na terenu se kupuje na temelju navika, ne zato što se provjeravaju deklaracije i oznake', objasnio je Igor Vujović.
Deklaracije i oznake moraju biti čitke i jasno istaknute, a po novome, moraju imati i nutritivnu vrijednost.