Pri polaganju testova oko 87 posto studenata i učenika oslanja se isključivo na svoje znanje, osam posto ih koristi šalabahtere, na intuiciju i snalažljivost oslanja se tri posto, a samo dva posto njih se oslanja na znanje kolega do sebe, priopćio je u ponedjeljak EduCentar.
Taj je portal na 360 ispitanika istražio koliko se studenti i učenici pri polaganju testova oslanjaju na svoje ili tuđe znanje, a koliko koriste alternativne metode poput šalabahtera.
Dio ispitanika koristi šalabahter, ali se ne oslanja isključivo na njega. "Nekada zaista dobro dođe, pogotovo ako ne znam odgovor u potpunosti", kaže jedan ispitanik. Ispitanici tvrde da im šalabahter služi kao podsjetnik, što ne znači da ne uče za ispit.
Dio ispitanika kao metodu polaganja ispita koristi 'kombinaciju znanja, snalažljivosti i pomoći kolega'. Kao najčešća metoda prilikom polaganja testova navodi se intuicija i snalažljivost, a u slučaju da kolege nisu 'susretljivi' ispitanici se oslanjaju na instinkt koji je, po njihovom mišljenju, najčešće nepogrešiv.
Većina ispitanika pak tvrdi da će jednog dana morati samostalno zarađivati zbog čega ne koriste šalabahtere. "To je najteži, ali i jedini pravi put", ističe jedan od ispitanika dok se drugi nadovezuje 'da je njegovo znanje ujedno i najbolje znanje'.
Ispitanici se i boje da će biti uhvaćeni u prepisivanju pa ne žele riskirati jer postoji mogućnost suspendiranja ili kažnjavanja.
Samo dva posto ispitanika smatra da je znanje kolege dovoljno kako bi položili test. "Ponekad zajedničkim snagama rješavamo test, ali najčešće kolega ima dovoljno znanja za solidnu ocjenu", tvrde.