NIJE OSTVARILA CILJ /

Klisović potvrdio: 'Postupno ćemo ukinuti mjeru roditelj-odgajatelj. Mislim da se broj djece čak i smanjio...'

Image
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Ta mjera je motivirala ljude da ostanu kod kuće, da se maknu s tržišta rada, što sigurno nije nešto što možemo i trebamo poticati, rekao je Klisović

10.7.2021.
14:40
Matija Habljak/PIXSELL
VOYO logo

Predsjednik zagrebačke Gradske skupštine Joško Klisović najavio je u subotu da će se mjera potpore roditelj-odgajatelj postupno ukinuti budući da nije ostvarila demografski cilj.

Novac će se preusmjeriti na vrtiće i u druge gradske projekte koji se tiču djece, mladih, obitelji i zapošljavanja, istaknuo je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Bandić je uveo mjeru koju je proglasio demografskom, no broj djece u Zagrebu od kad je ta mjera na snazi se nije povećao. Nažalost, mislim da se čak i smanjio. Ta mjera je motivirala ljude da ostanu kod kuće, da se maknu s tržišta rada, što sigurno nije nešto što možemo i trebamo poticati", rekao je Klisović na konferenciji za medije na temu mladih u Zagrebu u subotu.

Dodao je kako je potrebno poticati i ulagati u kompetencije mladih roditelja kako bi mogli naći posao na tržištu jer, ističe, u jednom trenutku djeca će odrasti i - ako je netko predugo kod kuće, teško će nakon toga naći posao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
TOMAŠEVIĆEVA NOVA REZANJA /

Gasi se mjera 'roditelja odgajatelja'? Razlog je prevelik trošak, a uz to tvrde: 'Tko će ih zaposliti nakon 7 godina?'

Image
TOMAŠEVIĆEVA NOVA REZANJA /

Gasi se mjera 'roditelja odgajatelja'? Razlog je prevelik trošak, a uz to tvrde: 'Tko će ih zaposliti nakon 7 godina?'

'Djeca se u svim svojim fazama razvoja moraju socijalizirati sa svojim vršnjacima'

"Krunski argument da ova mjera nije dovoljno dobrog rezultata je da se djeca u svim svojim fazama razvoja moraju socijalizirati sa svojim vršnjacima", poručio je Klisović.

Naveo je kako u vrtićima Zagreb ima oko 35.000 djece i dodao da se za to ulaže puno manje nego što se ulaže u mjeru roditelj-odgajatelj koja je narasla na 500 milijuna kuna s početnih 70 milijuna. 

"Ona ima progresivan rast jer su neki roditelji jednostavno vidjeli način kako da možda neki lošiji posao, koji im se ne sviđa, zamjene s ostankom kod kuće i dobivanjem takve naknade", ocijenio je.

Nitko neće odmah i sada ostati bez naknade

Uvjerava kako nitko neće "odmah i sada" ostati bez naknade koju prima, nego će dobivenu naknadu moći primati i dalje, kao stečeno pravo, a korisnici će imati dovoljno vremena da se "okrenu oko sebe", apliciraju i pronađu posao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Klisović je izrazio uvjerenje da će obitelji s vrlo niskim imovinskim prihodima i cenzusom uvijek biti u mogućnosti dobivati sličnu mjeru i neće biti zaboravljeni, niti će biti dovedeni u egzistencijalne probleme zbog toga što će Grad revidirati ovu mjeru. 

Upitan je li već razgovarao s partnerima iz Možemo kako riješiti zatečeno stanje te postoji li možda opcija da se demotivira postojeće korisnike smanjivanjem naknada, odgovorio je kako o tome razgovaraju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Shvaćaju prvotnu namjeru i cilj mjere, ali, dodaje, nakon analize ustvrdili su kako cilj nije ostvaren te gledaju načine kako ga ostvariti. 

Pametnije je da dio novca preusmjere na vrtiće

Mišljenja su da je možda pametnije da dio novaca preusmjere na vrtiće, da djeci koja su trenutno kod kuće s roditeljima omoguće da se socijaliziraju, a taj novac bio bi dovoljan da se uvede besplatna prehrana u vrtiće, odnosno da vrtići u potpunosti budu besplatni, a još bi ostalo novca i za druge gradske projekte koje grad ima vezane za djecu, zapošljavanja mladih i mladih obitelji.

Što se tiče modaliteta kada bi ta mjera prestala, Klisović je rekao kako su dogovorili da nakon što se odluči s time ići u Gradsku skupštinu, više neće biti apliciranja novih kandidata.

"Ljudi se moraju snaći, nikog ne želimo dovesti u egzistencijalne probleme. Ti detalji su još uvijek na stolu, raspravit ćemo ih prije nego što odluku uputimo u Gradsku skupštinu", poručio je Klisović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo