Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić komentirao je prije sjednice Vlade prosvjed dvaju željezničkih sindikata zbog rezova u HŽ Cargu odnosno najavu odlaska 800 radnika.
Poručio je da nema alternative restrukturiranju Carga te pozvao sindikate da s Upravom dogovore detalje zbrinjavanja viška zaposlenih. Kao jednu od mogućnosti istaknuo je mogućnost prekvalifikacije te pomoć iz željezničkog fonda.
"Nažalost, višak radne snage, i to vrlo velik višak radne snage, nama je u interesu da Cargo kao tvrtka opstane i tu se moramo pridržavati strogih pravila tržišta podmetanja, jednostavno se plan restrukturiranja mora provesti na način kako je on predložen", rekao je ministar.
Kaos nije zaustavljen
Sindikati kažu kako nije zaustavljen ustrojbeni i pravni kaos u troškovima, planovima i upravljanju poslovima i imovinom HŽ Carga i kako je novim Pravilnikom o organizaciji HŽ Carga grubo narušen tehnološki proces rada, ugrožena sigurnost prometa i isplativost prijevoza.
"Kroz program mjera predstavljenih Vladi RH kroz novi Kolektivni ugovor i Pravilnik o organizaciji nude rješenja koja nisu cjelovita te koja ni kratkoročno ni dugoročno ne mogu poboljšati položaj društva HŽ Carga, a kriteriji za izlučivanje viška radnika i postupak su protuzakoniti", poručuju sindikati.
Tvrde kako njihova upozorenja niti od strane Uprave, niti od strane resornog ministra, nisu uvažena, niti su prihvaćeni njihovi prijedlozi o uštedama putem uvođenja progresivnog smanjenja plaće i uvođenja nepunog radnog vremena, što bi odmah dalo rezultat, a izbjegli bi se troškovi zbrinjavanja radnika i povećanje broja nezaposlenih.
"Ovo što se događa u HŽ Cargu ne dovodi do njegova spašavanja već daljnjeg uništenja. Mi smo cijelo vrijeme tražili da se naprave mjere trenutne uštede i da se ta ušteda usmjeri ka modernizaciji i omogućavanju daljnjeg dobivanja posla. Ovo što je napravljeno je kompletna prijevara ministra koji se nadam da nije svjestan i ne radi ovo s namjerom, jer nema uštede s ovim kolektivnim ugovor koji je potpisao samo jedan sindikat", kazao je predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Zoran Maršić.
Nakaradni Pravilnik
Sindikati su poslali i otvoreno pismo premijeru Zoranu Milanoviću u kojem ističu kako su u više navrata upozoravali na potrebu da se krizno stanje u HŽ Cargu mora rješavati odmah, ali je kažu, Vlada igrala samo na kartu prodaje, radi čega je izgubljeno više od godinu dana, a za to je vrijeme HŽ Cargo još dublje potonuo.
"Umjesto da povlači poteze na vrijeme, Vlada, minutu prije stečaja pokrenula je svojevrsno ad hoc restrukturiranje i kolektivno pregovaranje u HŽ Cargu, koje je od strane Uprave HŽ Carga iskorišteno za donošenje nestručno izrađenog, nakaradnog Pravilnika o organizaciji, kojim se broj izvršitelja smanjuje ne poštujući kriterije rada.
S druge strane, Uprava i Sindikat strojovođa Hrvatske fiktivnim uštedama kroz Kolektivni ugovor obmanuli su i javnost i Vladu , što znači da HŽ Cargo i dalje neće imati dovoljno prihoda za plaće, niti za podmirenje najosnovnijih troškova, kao što je popravak lokomotiva", naglašavaju sindikati.+