glas za ime i prezime /

Jesu li kampanje za preferencijalno glasovanje u sivoj zoni? Evo koji političari na taj način pokušavaju doći do Sabora

Drugi put u povijesti, glasači u Hrvatskoj bit će u prilici koristiti preferencijalni glas. Na prošlim je izborima čak 38 posto kandidata izabrano na taj način

25.8.2016.
19:23
VOYO logo

Božu Petrova su na prošlim izborima preferencijalni glasovi lansirali u Sabor. Sada takvu početnu poziciju u 2. izbornoj jedinici ima Milijan Brkić. Zato je u kampanju krenuo osobno, u majici s likom Jonnyja Casha 'iz mladih dana', na stepenicama osnovne škole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovoga je puta 'preferencijalno' preporuka stranke pa su tako po mandate krenule Sanja Putica, Margareta Madžerić, Josip Bilaver...

Zanimljivo je kako 17 dana do izbora uopće nema plakata i promidžbenih spotova stranaka, koalicija i lista. Jedini plakati stoje još iz vremena prije službenog početka kampanje, a to su oni Milana Bandića s hashtagom za premijera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S te iste liste, reformist Đuro Lubura i njegov pas sa zadnjeg mjesta kreću u lov na glasove. Kaže, 40 000 kuna platit će 25 plakata.

"Ima donatora, ima ljudi koji prepoznaju da je ono što radim dobro za ljude i vjeruju da ću u tom smjeru raditi ako budem izabran u Sabor", kaže kandidat koalicije Za premijera, ali još ne želi otkriti tko su njegovi donatori.

"Teško mi je sada izdvojit neke... Hvala im svima i to će sve biti prikazano u izvješću, kako to zakon nalaže", dodaje Lubura.

Međutim, upravo će Zakon dopustiti da svi troškovi budu prikazani zajedno, kao dio cjelokupne kampanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zakon o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe ne sadrži posebne odredbe o financiranju izborne promidžbe kandidata. Svi troškovi izborne promidžbe pojedinih kandidata na kandidacijskoj listi smatraju se troškovima kandidacijske liste.

"To otvara veliki prostor za 'sivo' poslovanje jer mi ne znamo tko to plaća. To je naravno važno jer zastupnici koji su izabrani u Sabor, to su zastupnici birani od građana. Ako mi ne znamo tko njih financira, ne znamo ni čiji interes zastupaju", kaže komunikacijska stručnjakinja Ankica Mamić.

A ne znamo tako niti tko je autor duhovitih heštegova, opaski i videa na internetu. Anka je mrak, povratak otpisane i građane i građevine pratimo od kad smo saznali da je ponovo 8. na listi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja imam tim ljudi koji su uz mene, oni nisu profesionalni stručnjaci, to im nije profesija, ali imaju srce, želju i volju...", kaže o svojoj prepoznatljivoj kampanji kandidatkinja Narodne koalicije u II. izbornoj jedinici, Anka Mrak Taritaš

Međutim, to je glas za osobu imenom i prezimenom, ali u isto vrijeme i glas za listu, koju možda inače ne biste zaokružili. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike