U osječkim se oglasnicima trenutačno među pet najprodavanijih marki vozila nalaze i premier vozila, poput Mercedesa i Audija, a na sedmom mjestu po broju automobila u ponudi su BMW-i.
Prema MUP-ovu izvješću, u siječnju ove godine najviše je registrirano Volkswagena, a na drugom i trećem mjestu su Mercedes i BMW, slijedi Renault, a već na petom mjestu je Audi.
"Sve je to posljedica problema u poslovnom sektoru. Naime, tvrtke odlaze u stečaj i zatvaraju se, a samim time se rješavaju i voznog parka. Tako tvrtke vozila koja su imala na leasing vraćaju autokućama, koje ih onda prodaju po iznimno povoljnim cijenama. Tako danas možete kupiti BMW, Mercedes ili Audi star dvije do tri godine po cijeni novog Peugeota. Takva situacija fascinira mlade kupce, koji prije nekoliko godina nisu mogli ni pomisliti da voze auto te kategorije, a sada im je cjenovno dostupan.
'Ljudi strašno griješe'
No, mislim da ljudi tu strašno griješe, jer kupiti takvo vozilo ne znači samo izdvojiti za njegovu cijenu u autokući, nego takav automobil poslije treba i održavati. Sama registracija, njegova potrošnja, ali i servis mnogo su skuplji od održavanja vozila srednje klase. Najgora stvar koja se tada može napraviti je takav auto ne održavati u ovlaštenom servisu, jer će trošak eventualnog kvara biti preskup", objašnjava za Glas SlavonijeDavor Brmež iz jedne osječke autokuće.
U autokućama kažu i da je došlo do potpunog raslojavanja kupaca, pa se trenutačno najviše traže automobili do 50.000 kuna ili oni skuplji od 200.000 kuna.
"Svi traže da je automobil od prvog vlasnika, da je održavan i da ima malu kilometražu. No, većina kupaca, koje bismo sada imali, zbog krize odustaje od kupnje novog vozila, pa nam vozni park ponovno stari. Tako smo 2008. imali prosjek da su nam vozila ispod deset godina starosti, a sada je prosjek 11,2 godine, čime smo opet na dnu ljestvice zemlja EU", upozorava Brmež.
Prodat će 65.000 vozila manje nego 2008.
Trgovci automobilima napominju da je prodaja automobila u proteklih pet mjeseci ponovno u silaznoj putanji. Sve statistike pokazuje da ćemo godinu završiti s 23 do 25 tisuća prodanih novih vozila. Kažemo li da smo 2008. prodali 89.000 vozila, a prema nekim izračunima godišnje bismo trebali prodavati oko 100.000 vozila, onda je svima jasno o kakvoj je krizi u ovom sektoru riječ.