JEDRENJAK UOPĆE NIJE SMIO PLOVITI? /

Ugradili agregat koji uopće nije predviđen za brodove

Image
Foto: Atlantia Cruising

Taj brod nije smio ploviti otkad su na svoju ruku u njega ugradili sporni agregat, koji uopće nije bio predviđen za brodove

16.8.2019.
8:58
Atlantia Cruising
VOYO logo

Preinaka, odnosno samovoljna ugradnja agregata u jahtu Atlantia, na kojoj su stradali talijanski turisti, izvedena je bez suglasnosti Hrvatskoga registra borodova (HRB), tehničke ustanove ovlaštene za pregled svih plovila hrvatske državne pripadnosti, piše u petak Jutarnji list.

Taj brod nije smio ploviti otkad su na svoju ruku u njega ugradili sporni agregat, koji uopće nije bio predviđen za brodove, potvrdili su iz HRB-a. Premda je Atlantia imala potrebne dozvole, one su bile izdane za stanje plovila prije "intervencije" a ugradnjom bilo kojega bitnoga dijela sve dozvole automatski se stavljaju izvan snage.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
OVO JE JEDRENJAK NA KOJEMU JE UMRO TALIJANSKI MENADŽER: /

Tjedni najam košta 11.900 eura; Obdukcija: Uzrok smrti je udisanje plina

Image
OVO JE JEDRENJAK NA KOJEMU JE UMRO TALIJANSKI MENADŽER: /

Tjedni najam košta 11.900 eura; Obdukcija: Uzrok smrti je udisanje plina

Brod dobiva zabranu isplovljavanja ako se pronađu odstupanja

"Ako se na plovilu neovlašteno ugradi bitna oprema a da se o tome ne obavijesti ili Ministarstvo ili HRB, plovidbene isprave automatski gube valjanost", rekao je, među ostalim, u telefonskom razgovoru za Jutarnji list pomoćnik ravnatelja HRB-a Andro Vidjak.

Image

Ovakve nepravilnosti, odnosno eventualne modifikacije, utvrđuju se inspekcijskim nadzorom plovila odnosno nasumičnom provjerom. Policija ili lučka kapetanija može nasumičnim nadzorom ući na brod i zatražiti dokumentaciju, a ona mora u cijelosti odgovarati zatečenom stanju. Ako se odstupanja pronađu, izriče se zabrana isplovljavanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vidjak kaže da su standardi rigorozni upravo u dijelu gdje prijeti opasnost od ispušnih plinova, "Kod motora s unutrašnjim izgaranjem koji se ugrađuju u zatvorene prostore strojarnice, prvo sam model uređaja mora biti pomorske izvedbe. Zatim mora biti odobren njegov smještaj, riješena ventilacija prostora, protupožarna zaštita i najvažnije ventilacija ispuha. To sve mora odobriti HRB" rekao je Vidjak i dodao da ništa od toga nemaju u evidencijama za Atlantiu, piše u petak Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo