Prodaja Uljanikovog usisnog jaružala, koja traje još od kraja srpnja, čini se ipak ide ka realizaciji u prvom dražbovnom krugu.
Prema neslužbenim informacijama iz Ministarstva gospodarstva, tijekom ovog tjedna trebalo bi biti objavljeno na e-oglasnoj ploči da je prekinuta sudska blokada ovog postupka koju je postavio Jan de Null, ujedno i jedini ponuđač na Fininoj javnoj dražbi, te da je stečajni sudac prihvatio rješenje o prodaji, piše Poslovni dnevnik.
Jan de Null je s jedne strane dao ponudu od 794 milijuna kuna, koliko je prema pravilima ovršne prodaje bila najmanja istaknuta cijena u prvom krugu, te je položio traženo jamstvo u visini od 105 milijuna kuna (10 posto procijenjene vrijednosti broda), no kako bi eliminirao potencijalne konkurente u nadmetanju, podnio je žalbu tražeći obustavu postupka prodaje radi zaštite svojih patentnih prava na opremu koja je ugrađena u jaružalo.
Apsurdna situacija nastupila je kada kompanija nije odustala od traženja pravne zaštite, kada je već bila sigurna da je jedini ponuđač pa nakon svega nije bilo posve jasno što Jan de Null otezanjem postupka želi postići, tim više što ležanjem nedovršenog sofisticiranog broda on gubi na vrijednosti.
Okončanjem dražbe, pak, sam Uljanik u stečaju neće ostvariti financijski prihod, budući da je ova gradnja bila pod više hipoteka. Od 794 milijuna kuna koje će uplatiti Jan de Null, oko 230 milijuna bi trebalo sjesti na račune bankama koje su prvi hipotekarni vjerovnici, a to su belgijska KBC i Privredna banka Zagreb, dok će preostalih 564 milijuna kuna naplatiti država, te će time pokriti dio jamstava koja je za ovu gradnju izdalo, a na kraju i platilo Ministarstvo financija (u iznosu od oko 900 milijuna kuna).
Prema informacijama dostupnima iz dobro upućenih izvora, malo je izgleda da će jaružalo imena “Willem Van Rubroeck” nakon svega biti i dovršeno u Puli. Stečajna upraviteljica Marija Ružić priprema plan organiziranja poslovanja preko tvrtke-kćeri Uljanik brodogradnja 1856, a temeljio bi se na dovršetku jedne druge započete novogradnje, broda za prijevoz stoke. No i taj plan tek je u pripremi i o njemu očitovati vjerovnici na skupštini koja se održava u srijedu, 18. prosinca.
Izglednije je, dakle, da će Jan de Null svoj brod nakon što ga preuzme u zatečenom stanju otegliti iz Pule i dovršiti u nekom drugom brodogradilištu.