Pokazalo se u čemu su naši školarci najbolji, ali i u kojim predmetima 'zapinju'

Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja objavio je rezultate istraživanja u znanju hrvatskih osnovnoškolaca u matematici i prirodoslovlju, te u čitalačkoj pismenosti.

11.12.2012.
15:17
VOYO logo

Hrvatska je prvi put sudjelovala u istraživanjima TIMSS 2011. (međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodoslovlja) i PIRLS 2011. (međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti). U projektu je sudjelovalo oko 5.000 učenika četvrtih razreda iz 152 osnovne škole.

Prema postignutim rezultatima, kada je u pitanju čitalačka pismenost, Hrvatska se nalazi na odličnom osmom mjestu s postignuta 553 boda, što je 53 boda više od međunarodnog prosjeka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Problemi s matematikom

Lošiji su rezultati na području matematike. Hrvatska se nalazi na 30. mjestu s 490 postignutih bodova, što je 10 bodova manje od međunarodnog prosjeka.

Postignuti rezultati iz prirodoslovlja u Hrvatskoj iznose 516 bodova, što je 16 bodova više od međunarodnog prosjeka, te se Hrvatska nalazi na 23. mjestu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovo istraživanje je pokazalo da u Hrvatskoj postoje veliki potencijali. Naši učitelji rade dobar posao s djecom i nauče ih dobro čitati. Očito imamo ozbiljan problem u poučavanju matematike. Nije problem u učiteljima i učenicima već u kurikulumu i to su dodatni pokazatelji gdje se treba mijenjati program u sustavu i što su defekti koji se odražavaju na državnu maturu'', komentirao je rezultate voditelj centra za vanjsko vrednovanje rezultata Goran Sirovatka.

11 posto učenika na naprednoj razini

Često se uspješnost neke zemlje može predvidjeti prema postotku najuspješnijih učenika. U istraživanjima PIRLS i TIMSS napredna referentna razina označava učenike koji su postigli najmanje 625 bodova. Prema tom mjerilu, Hrvatska ima 11 posto učenika u skupini napredne referentne razine u vještini čitanja. U matematičkim kompetencijama samo je 2 posto učenika, a u istraživanju znanja iz prirodoslovlja 3 posto učenika koji su postigli bodove napredne referentne razine.

Važan je podatak da čak 99 posto učenika u Hrvatskoj može riješiti zadatke na osnovnoj razini.

"Ova međunarodna istraživanja nam omogućavaju da kontinuirano pratimo što se događa u obrazovnom sustavu, koji su naši utjecaji da obrazovni sustav, krećemo li naprijed ili negdje zaostajemo", zaključio je Sirovatka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema ostvarenim rezultatima učenika, na prvom mjestu nalazi se Hong Kong, a slijede Rusija i Finska.

Iza Hrvatske su se primjerice našle Engleska i Irska.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo