Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavilo je u srijedu preliminarne rezultate tri ispitivanja dionika obrazovanja koja će poslužiti kao osnova za praćenje provođenja kurikularne reforme, a za neke rezultate u tom su ministarstvu izrazili veliko zadovoljstvo.
Prvo istraživanje, koje je provedeno među sedam i pol tisuća roditelja, pokazalo je da su roditelji uvelike zadovoljni planom reforme obrazovanja i eksperimentalnom fazom kurikularne reforme.
Tri četvrtine roditelja slaže se potpuno s planom reforme i eksperimentalnim programom, a čak 90 posto njih je reklo da su bili dobro upoznati s provođenjem dosadašnjeg programa. Ipak, istraživanja pokazuju da je angažman na informiranju donekle postupno opadao.
Podatci govore da roditelji daju vjetar u leđa provođenju kurikularne reforme, rekla je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
Drugo istraživanje odnosilo se na sposobnost istraživanja problema učenika, a proveo ga je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja među gotovo sedam tisuća učenika koji su polazili 74 škole u kojima se provodio eksperimentalni program.
Rezultati pokazuju da je oko 60 posto ispitanika srednjih škola na osnovnoj razini rješavanja problema, na naprednoj razini ih je manje od jedan posto, a 6.5 posto učenika je ispod osnovne razine, rečeno je.
Oni su samo donekle usporedivi s rezultatima međunarodnih PISA istraživanja iz 2012. jer aktualno ima četiri razine a PISA-ino sedam, ali postoji sličnost, rečeno je uz napomenu da se tada po prosječnom broju bodova Hrvatska svrstala u najnižu kategoriju.
Podaci iz 2012. na neki su nas način učinili svjesnima problema i zato je važno uvođenje kurikularne reforme u kojoj se rješavanje problema postavlja kao osnovni način učenja, rekla je ministrica Divjak.
U istraživanju je ispitivano i zadovoljstvo učenika u kojem su osnovnoškolci izjavili da su im zadatci bili srednje teški, a srednjoškolci da su im bili lagani, no to rezultati testova nisu potvrdili, rečeno je.
Treće istraživanje odnosilo se na evaluaciju skupova uživo koje je Ministarstvo provodilo u lipnju i srpnju za pripremu frontalnog uvođenja kurikularne reforme. Održano je 838 skupova diljem Hrvatske, većinom radionica s manjim brojem sudionika. Skupove je posjetilo 29 tisuća učenika, nastavnika, ravnatelja i stručnih suradnika, a na pitanja je odgovorilo njih oko 12 tisuća.
Rezultati pokazuju da je tri četvrtine sudionika potpuno zadovoljno skupovima koji će im pomoći u radu. Ministrica je rekla da će novi planovi uvelike rastereti nastavnike administrativnih poslova kako bi se mogli posvetiti učenicima.
Na pitanje novinara kako objašnjava potpisivanje među nastavnicima koji su nezadovoljni provedbom reforme, ministrica je odgovorila kako je riječ o velikim promjenama u načinu rada te kako je svjesna da se neki nastavnici osjećaju nesigurno, ali, dodala je, imat će svu stručnu potporu da to prebrode.
"Uvjerena sam da ćemo i tu imati pozitivne pomake", zaključila je.