U Velikog Gorici, građani se već neko vrijeme žale na usluge javnog prijevoza, a na tu je temu proteklog tjedna priopćenjem za medije reagirao i velikogorički SDP, upozorivši na probleme u javnom prijevozu. Između ostalog, upozorili su da je do prije nekoliko tjedana bilo velikih problema zbog nepridržavanja voznog reda, a tražili su i osnivanje Povjerenstva koje bi pratilo poštivanje prihvaćenih Općih uvjeta poslovanja ZET-a kojima se utvrđuju uvjeti pružanja komunalne usluge, međusobna prava i obveze isporučitelja i korisnika, ali i način mjerenja, obračuna i plaćanja isporučene komunalne usluge.
SDP je kao najveći problem cijele priče apostrofirao činjenicu nepotpisanog ugovora o prijevozu između Velike Gorice i ZET-a, te su zbog toga izrazili veliku zabrinutost budući da jako velik dio ljudi na dnevnoj bazi migrira iz Velike Gorice u Zagreb radi posla.
Grad tvrdi da je ugovor potpisan
Kako bismo pokušali razjasniti ovu situaciju, za komentar smo zamolili i Grad Veliku Goricu, na čijem je čelu HDZ-ov gradonačelnik Krešimir Ačkar. Iz grada su nam poručili da je "neistinita informacija kako ugovor nije potpisan". "Ugovor o pružanju usluge javnog prijevoza između Grada Velike Gorice i ZET-a je potpisan 30. prosinca 2022., te autobusi ZET-a i u 2023. godini prometuju i na međužupanijskim linijama (Zagreb - Velika Gorica) i lokalnim linija (područje Velike Gorice)", odgovorili su na upit Net.hr-a.
Na pitanje planira li se možda na relaciji Zagreb-Velika Gorica ukinuti koja linija ili smanjiti broj postojećih linija, iz Grada kažu da se ne planira niti ukidanje linija niti smanjivanje broja polazaka te da o tome nije bilo razgovora.
Što se tiče eventualnog poskupljenja prometa, iz Grada Velike Gorice poručuju da su "u svim dosadašnjim pregovorima inzistirali na jednakoj cijeni karte na području Velike Gorice i području Grada Zagreba".
"I ugovorom za ovu godinu definirano je da se cijena neće povećavati. Naravno, ne znamo kakve će odluke donijeti Uprava ZET-a po pitanju cijene karata na području Grada Zagreba", kazali su nam.
Iako se iz odgovora može zaključiti da je priča zaključena za ovu godinu, odgovor koji smo dobili iz ZET-a baca jedno malo drugačije svjetlo na sve.
Ugovor vrijedi samo do kraja travnja
Iz ZET-a su na upit Net.hr-a poručili kako su u kontinuiranom dijalogu s Gradom Velikom Goricom na čijem području već dugi niz godina temeljem Ugovora o prijevozu pružaju uslugu prijevoza putnika. "Važeći Dodatak Ugovora o pružanju usluge prijevoza putnika između ZET-a i Velike Gorice vrijedi do 30. travnja 2023. godine", napisali su.
"Ističemo kako odabir prijevoznika, kao i obim usluge, sukladno potrebama i mogućnostima određuje naručitelj, odnosno Grad Velika Gorica. Cijena za sada nije mijenjana", dodali su iz ZET-a.
Budući da su nam iz Grada Velika Gorica naveli da je ugovor potpisan 30. prosinca 2022.godine, dok s druge strane ZET spominje dodatak važećem ugovoru, zamolili smo ih da nam potvrde je li navedenog datuma, 30. prosinca 2022., potpisan spomenuti Dodatak Ugovora o pružanju usluge prijevoza putnika između ZET-a i Velike Gorice koji vrijedi do 30. travnja 2023. godine, a na naš upit iz Grada su odgovorili potvrdno.
"Potvrđujemo informaciju iz ZET-a. Potpisan je Dodatak ugovoru koji vrijedi do 30. travnja 2023. Dodatak je potpisan pod istim uvjetima kao i do sada, a ponovno će se razmatrati po dovršetku javnog natječaja za izbor pružatelja usluge prijevoza na lokalnim linijama", kazali su nam iz Grada Velike Gorice.
Prema svim informacijama, "trakavica" oko goričkog prijevoza ipak nije gotova, barem ne do trenutka dok ne prođu gore spomenuti javni natječaji ili dok se ne potpiše neki novi ugovor nakon što istekne važeći dodatak.