Mnoge ljubitelje električnih vozila zanima hoće li država i ove godine novčanim iznosima subvencionirati njihovu kupovinu. Zbog epidemije i potresa toliko očekivani natječaj je odgođen.
No, RTL Danas doznaje kako će poziv ipak biti objavljen, u lipnju za tvrtke, u srpnju za građane. Hoće li se i ove godine subvencionirati kupovina električnih bicikala, koliki će biti iznosi potpora i kakve još novosti spremaju u Fondu za zaštitu okoliša?
Čak 80.000 kuna je dala država, a ostalih 80 on. Sufinanciranje polovice cijene Renata je potaknulo da kupi mali električni gradski automobil. Puni ga u cijelu noć s kućne utičnice. S punom baterijom može proći više od 100 kilometara. Dovoljno za dnevnu rutu. Renato kaže da je ušteda ogromna, a osjećaj zadovoljstva vožnje još veći.
"Sada sam se preporodio iskreno ulaskom u ovako mali auto koji je jako dinamičan, ali najvažnije od svega ne bacam taj silni novac i ne zagađujem okoliš, a on je sam po sebi po stilu vožnje izuzetno udoban", kazao je Renato Krikšić, vlasnik električnog automobila.
Šansa za kupnju se otvara i ove godine. Fond za zaštitu okoliša ipak ide s natječajem početkom ljeta. Lipanj je rezerviran za sufinanciranje izgradnje punionica sa ukupno 10 milijuna kuna. U istom mjesecu biti će objavljen poziv težak 22 milijuna kuna za električna vozila u vlasništvu tvrtki. Građanima će se kupovina električnih automobila i motocikala pomagati također s ukupnim iznosom od 22 milijuna kuna. Taj poziv biti će objavljen u srpnju.
"Potpore za financiranje su u Hrvatskoj najveće u Europskoj uniji i ja očekujem da će ostati na takvoj nekoj razini. Prošle godine smo po autu davali 80.000 kuna ove godine očekujem da će ove godine biti oko 70, neće biti ispod 70, ali možda se spusti na tih 70", rekao je Mario Mihetec iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Ove godine građanima se neće sufinacirati kupovina električnih bicikala, već samo tvrtkama i lokalnoj samoupravi. Dokumentacija će biti jednostavna. Popunjeni zahtjev, preslik ponude i osobne iskaznice. Očekuje se veliki interes građana tako da će najava za pozive ići nekoliko tjedana ranije. Rangiranje će se raditi prema redoslijedu zaprimanja prijava. Još nije odlučeno hoće li se one slati poštom ili online.
Sufinancirati će se i punionice kakvih je samo HEP diljem Hrvatske izgradio 120. Što se tiče brojki one govore da je u prošloj godini u Hrvatskoj registrirano 6629 električnih i hibridnih automobila. 730 je onih koji su potpuno elektični.
Iznos subvencije ovisi i o analizi tržišta električnih automobila koje ove godine puno noviteta koji su u sličnom rangu cijene. Mnogi zato očekuju da će borba za državne potpore ove godine opet biti jednako intenzivna ako ne i jača nego prošle.