Državni inspektorat u utorak 29. rujna 2021. godine krenuo je s velikom koordiniranom akcijom nadzora tržnica.
U četiri grada; Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku istovremeno, u jutarnjim satima nadzore je obavljalo 106 inspektora Državnog inspektorata. Nadziralo se sve; od prijave radnika do higijena prostora, opreme i djelatnika, sanitarnih iskaznica, sljedivosti.
"Ovom akcijom Državni inspektorat konkretnim potezima daje svoj izravni doprinosi da građani znaju od koga kupuju i što kupuju", rekao je glavni državni inspektor Andrija Mikulić naglasivši kako su tržnice oduvijek bile mjesto susreta i kupovine provjerenih proizvoda.
"Naš cilj je ovim nadzorima doprinijeti da tako i ostane u vremenu kada imamo poplavu vijesti o povlačenju nesukladnih prehrambenih proizvoda s naših polica", zaključio je.
69 povreda propisa
Samo tijekom jučerašnjega dana na veletržnicama je provedeno 149 inspekcijskih nadzora u kojima su sudjelovali inspektori rada (radni odnosi i zaštita na radu), poljoprivredni, tržišni, sanitarni, turistički te inspektori zaštite okoliša.
Prema preliminarnim podacima, ukupno je utvrđeno 69 povreda propisa, na temelju kojih će protiv prekršitelja nadležnim sudovima biti podnesena četiri (4) optužna prijedloga za pokretanje prekršajnih postupaka, donesena će biti dva (2) prekršajna naloga te je na mjestu počinjenja prekršaja izrečeno 11 novčanih kazni u ukupnom iznosu od 40.700,00 kuna. Za 28 povreda propisa koje su otklonjene tijekom inspekcijskog nadzora inspektori su primijenili tzv. načelo oportuniteta odnosno nisu poduzimali prekršajne mjere protiv prekršitelja.
Koordinirani nadzori inspekcija Državnog inspektorata se nastavljaju i na tržnicama na malo u svim gradovima Hrvatske.