Mnogi i ne znaju kakav se biznis krije iza posla kojim se bave influenceri, a mnogima su nezamislive svote koje oni zarađuju. Program za influencere od lani postoji i na jednom privatnom zagrebačkom veleučilištu.
Lifestyle i travel influencerica Andrea Trgovčević prije šest godina ušla je u taj svijet, a sada na Instagramu ima više od 100 tisuća pratitelja. Sve je, kaže, krenulo s putovanjima, a pozitivni komentari na društvenim mrežama bili su joj vjetar u leđa za nastavak bavljenja tim poslom.
'Trend ne bi rastao da nema obostrane koristi'
"Svi vole i profitiraju od novog načina oglašavanja jer zasigurno trend ne bi rastao do te razine do koje raste da nema obostrane koristi", kazala je Trgovčević za RTL Danas.
Influencerica Paula Sikirić ima više od 90 tisuća pratitelja. Ona se osvrće na to što mnogi influenceri međusobno ne žele govoriti o tome koliko su plaćeni po objavljenom sadržaju.
"Valjda zato da ne bi rušili cijene ili da netko ne naplati više ako taj drugi može zaraditi više. Ne znam koji su sve razlozi", kazala je Sikirić.
Počinje se s 200, 300 eura...
No, cijene variraju.
"Naravno, cifre neću iznositi jer postoje ugovori koji te drže da to ne smiješ. Može se 200, 300 eura za početak, a cifre se penju do par tisuća eura kad klijent dođe i traži. Ne govorimo o jednoj objavi, već o paketu objava, o kampanji", pojasnila je Sikirić za RTL.
Na Hrvatskom zavodu za zapošljavanje ne prate trendove i tamo ne postoji kategorija posla influencer. Ali, zato ih prate marketinške i PR agencije. Direktor jedne takve agencije, Petar Tanta, kazao je za RTL Danas da generacije koje su rođene poslije 2004. ne znaju za život bez interneta.
"Na društvenim mrežama postoje određeni ljudi koji formiraju njihovo mišljenje. Ti ljudi se zovu influenceri i zapravo su oni dobar marketinški kanal jer u vrlo kratkom vremenu mogu doći do određene ciljane publike", rekao je Tanta.
'Samostalno smišljamo i izrađujemo sadržaj'
Influencerice Trgovčević i Sikirić kažu da iza svega stoji puno rada, a s predrasudama kojih ima puno, naučile su se nositi.
"Iako ljudi danas misle da je biti content kreator vrlo jednostavno, uzeti telefon, poslikati i ići dalje. Potpuno samostalno smišljamo i izrađujemo sadržaj", kaže Andrea Trgovčević.
Paula Sikirić dodaje: "Jednom sam uzela 10 dana slobodno i izgubila tri, četiri tisuće pratitelja. Ako od toga živiš, to si ne možeš i ne smiješ dopustiti."
Primjerice, jedna najpoznatijih svjetskih influencerica i reality zvijezda, Kim Kardashian, ima više od 300 milijuna pratitelja, a lani je po objavi zarađivala od 600.000 do čak milijun dolara.