GUŽVE NA USKRSNI PONEDJELJAK /

I dok stručnjaci kažu da se radi o 'sumraku organizacije', ministar obećaje da se ovakvi slučajevi više neće ponoviti

Image
Foto: Zeljko Mrsic/PIXSELL

Butković navodi kako se usporeni promet na A1 dogodio zbog nužnih radova sanacije revizionog okna

29.3.2016.
16:40
Zeljko Mrsic/PIXSELL
VOYO logo

ZAGREB - Ministar pomorstva prometa i infrastrukture Oleg Butković, reagirajući u utorak na pritužbe građana zbog zastoja na autocesti A1 pred tunelom Sveti Rok na Uskrsni ponedjeljak, poručio je da će Ministarstvo, utvrdi li se propust odgovornih u organiziranju pravodobne, sigurne i zadovoljavajuće privremene regulacije prometa, "svakako postupiti u skladu s tim nalazima".

Butković u priopćenju navodi kako se, prema izvješću nadležnoga operatora HAC ONC-a, usporeni promet na A1 neposredno prije ulaza u tunel Sv. Rok dogodio zbog nužnih radova sanacije revizionog okna (šahta), koji su bili najavljeni i planirani upravo onda kada su i obavljeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uprava HAC-a odgovara za organizaciju prometa

To s aspekta sigurnosti cestovnoga prometa apsolutno podržavam i razumijem, poručuje ministar, no je li bilo mogućnosti na neki drugi način organizirati promet tim dijelom autoceste, budući da je pojačani promet u smjeru sjevera bio očekivan, pitanje je na koje odgovor treba dati Uprava tog poduzeća.

Izražavajući razumijevanje za građane koji su bili prisiljeni čekati u kilometarskoj koloni, Butković je obećao da će se, ako se nesumnjivo utvrde propusti operatora, Ministarstvo potruditi da se takvi i slični slučajevi više ne ponove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim nepotrebnoga gubitka vremena na putovanju prometnicom čija je svrha, uz sigurnost, brže prelaženje udaljenosti, takvi se prometni zastoji ni u kojem slučaju ne uklapaju u pozitivne poruke koje Hrvatska odašilje kao idealna turistička destinacija. Ništa manje nisu dobre niti za transport putnika i tereta, što posljedično negativno utječe na hrvatsko gospodarstvo, zato ubuduće treba pravodobno planirati i prevenirati takve situacije, koliko je god to tehnički izvedivo, naglašava Butković.

Iz HAC-a se pak opravdavaju da radove na sanaciji u tunelu Sv. Rok, s obzirom da se radi o izvanrednom događaju, nije bilo moguće odgoditi zbog sigurnosti korisnika. U vezi brojnih komentara korisnika kako tamo nije bilo vidljivih radova ni radnika, HAC tvrdi da je sanacija završena, ali je u tijeku proces stvrdnjavanja betona, pa stoga promet nije bilo moguće pustiti u punom profilu.

Ističu da su unaprijed putem medija i na internetskoj stranici sredinom prošlog tjedna najavili radove i mogućnost stvaranja kolone kod tunela, te žale što se stječe dojam kako su radovi sanacije nepotrebni i da se izvode uvijek u krivo vrijeme.

Radovi se mogu izvoditi isključivo u razdoblju nakon zimske službe i do početka ljetne turističke sezone, stoga iz HAC-a pozivaju korisnike da prije svakog odlaska na putovanje provjere stanje na cestama na web portalu www.hac.hr i besplatnom info telefonu 0800 0422.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ništa od povrata cestarine

U vezi upita o povratu cestarine zbog zastoja, HAC navodi da Pravilnikom o cestarini, općim uvjetima korištenja i propisima nije predviđen besplatan prolaz ili umanjenje cestarine zbog izvođenja radova na autocesti. Cestarina se naplaćuje za  prijeđene kilometre autoceste i naplaćena je sukladno korištenim kilometrima, poručuje HAC. 

Taj slučaj komentirao je i prometni stručnjak Željko Marušić, koji smatra kako se radi o "sumraku stručnosti i organizacije". Kad građane na Uskrsni ponedjeljak, a općepoznato je da se tada "pola Hrvatske" s obalnog vraća na kontinentalni dio, zateknu kilometarske kolone zbog radova na šahtovima u tunelima, postaje jasno da su se nužne promjene u resornim ministarstvima u svrhu povećanja kvalitete rada svele na "sjaši Kurta da uzjaši Murta", kaže Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koliko treba biti nestručan i neodgovoran pa građanima koji su, primjerice, iz Splita platili 174 kune da autocestom ugodno za tri i pol do četiri sata stignu do Zagreba, priuštiti da satima čekaju u koloni, potroše više goriva, živciraju se i na kraju stignu kasnije nego da su se besplatno vozili državnom cestom D1, pita Marušić.

Ocjenjuje da su na najodgovornije resorne pozicije u prometu, političkim ključem i kadroviranjem postavljene osobe koje u pravilu nisu radile ni dokazale se u struci niti realnom poslovanju, pa vjerojatno ne shvaćaju u čemu je problem. Da nije tako, resorni bi ministar još prije dva mjeseca sazvao koordinaciju, u kojoj bi bili i čelnici HAC-a, i pitao što do sezone treba napraviti da autoceste kvalitetno funkcioniraju, te zatražio stručan i terminski definiran plan provedbe, navodi Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo