Studeni još nije bio pretjerano studen, ali nova promjena vremena donosi nam pravu hladnoću; na moru jaku, olujnu pa i orkansku buru.
Najhladnije će biti u nedjelju kada se očekuju i prvi ovosezonski minusi na kopnu gdje će ponegdje biti i mraza.
"Pred nama je jedna kratka, ali izražena promjena vremena, a ovaj put će se ona najbolje osjetiti na polju temperature i vjetra pa će tako posvuda sutra biti vjetrovito, ali najvjetrovitije na Jadranu gdje će puhati jaka i olujna na udare i orkanska bura", kazala je RTL-ova meteorologinja Damjana Ćurkov.
Najjači će udari tako biti i veći od 150 kilometara na sat pa će biti nekakvih zabrana i ograničenja u prometu.
Reporter Boris Mišević bio je u jednom od zimskih centara Hrvatskih autocesta. Gotovo 18.000 tona soli je u HAC-ovim skladištima, a na raspolaganju je još 39.000 tona soli, ovisno o tome kakva će biti zima. Ralice su također spremne.
Kada je najjači zimski dan, sve ralice zajedno prođu ukupno 40.000 kilometara u jednom danu kada jako pada snijeg.
Ivica Križević, direktor sektora za održavanje iz HAC-a potvrdio je da su spremni za nadolazeću zimu.
"Imamo raspoređeno 188 vozila, što poslužuje 470 vozača. Uz to, imamo i 173 ophodara, 17 centara za nadzor i kontrolu prometa", kazao je Križević.
Jako je bitna prevencija pa se sol već sad stavlja na ceste da ga ona dobro upije.
"Dobra preventiva je početka svakog zimskog održavanja. Na dionicama koje popularno zovemo snježne dionice, u Lici i Gorskom kotaru, već smo odradili preventivu. Ovdje očekujemo do kraja tjedna pogoršanje vremenskih uvjeta pa samim time i početka preventivnog posipavanja", ustvrdio je Križević.
"Još uvijek nema u najvi snijega, ali očekujemo niže temperature i početak preventivnog održavanja", dodao je.
Komentirao je i šalu koju vozači znaju zbijati na račun zimske službe, a to je da je snijeg zatekao zimsku službu
"To je nemoguće jer smo mi na održavanju autocesta raspoređeni od 0 do 24 sata. Kontinuirano pratimo vremensku prognozu i momentalno odreagiramo. Naravno, da izađemo na cestu, snijeg mora pasti. Ali cesta ni ne može biti skroz crna, uvijek mora biti barem malo snijega", zaključio je Križević.