"Staroga je Boga zahvatio pakleni strah. Sam čovjek postao je njegova najveća pogreška, stvorio je sebi suparnika, znanost stvara jednakost Bogu – sa svećenicima i bogovima je gotovo ako je čovjek učen! – Moralna pouka: znanost je sama po sebi nešto zabranjeno – ona je samo zabranjeno. Znanost je prvi grijeh, klica svih grijeha, iskonski grijeh. Samo to je moralna pouka. – 'Nemoj spoznati!' – iz toga slijedi ostalo. – Pakleni strah nije ga spriječio da bude domišljat. Kako se obraniti od znanosti? Bio je to dugo glavni problem. Odgovor: Van s čovjekom iz raja!"
"Antikrist" – Friedrich Nietzsche
Učenici Tehničke škole iz Karlovca koji su se umjesto vjeronauka odlučili za etiku, nastavu će morati pohađati subotom. Školska pedagoginja nam je potvrdila da je to točno, i da druga organizacija nastave nije moguća. Ravnatelj Ivan Jovanović ustvrdio je da "ne može drugačije".
Normalno je da volite svoje dijete, kao što je normalno da želite da u svom obrazovanju, u svojoj sredini u školi bude sretno, ni na koji način diskriminirano. Na tu činjenicu računaju naši ravnatelji koji su vas izvijestili kako se postojeći zakonski okvir, unatoč pritiscima Crkve neće mijenjati i kako vi, roditelji, imate još uvijek pravo izbora – po svom svjetonazorskom nahođenju.
Koliko je licemjerna ta preporuka najbolje nam govori istraživanje udruge Protagora koja već dugi niz godina upozorava na sustavnu diskriminaciju osnovnoškolskih i srednjoškolskih učenika koji zbog svjetonazorskog ili nekog drugog uvjerenja ne žele pohađati vjeronauk, a nije im ponuđen odgovarajući izborni predmet. A ako im se taj i uvede, u školsku nastavu, tada je on etika i tada taj isti, kao u slučaju Tehničke škole u Karlovcu može se održavati samo subotom. Dakle u vrijeme koje nije predviđeno u nastavnim aktivnostima.
VEZANI ČLANCI
- Budimo dovoljno glasni, da nas čuju, jer jednom smo već izgradili škole pune prvašića, možemo opet!
- Ja sam seljak iz Imotskog, sa mnom se može lijepo, ali i na šake
- Sjećate li se Tomislava Salopeka: Političari, zašto ne šaljete svoju djecu u Afganistan?
Loši Hrvati i djeca komunjara
Ako stavimo na stranu grubo i višegodišnje kršenje Ustava RH u kojem sekularnost jasno stoji kao temelj kako obrazovanja tako i države same po sebi, jasno nam je kako se u školama provodi sustavna i perfidna indoktrinacija. Djeca koja ne pohađaju vjeronauk stigmatizirana su i često ih se prokazuje kao "loše Hrvate", "djecu komunjara", pa je vjeronauk sam po sebi, ako imate dijete koje volite, želite mu mir i sreću u školskom okruženju, smišljeno i planski postao izbornim predmetom identiteta - ne obrazovanja. Smišljeno, kažem, jer se u društvu sustavno provodi nasilna klerikalna histerija koja teži upravo tome, identifikaciji djece sa svojom sredinom, a koju roditelji iz straha za svoje dijete prešutno podržavaju. Djeca su kulturom trenutnog ideološkog momenta tako uvedena u svojevrstan tor u kojem postoji samo jedna matrica, ona koju potencira trenutna politika.
Drugim riječima, ministarstvo nije briga za progres i obrazovanje vaše djece koja bi trebala imati informatiku kao osnovu za život u modernoj civilizaciji, već je ministarstvu bitno da vaša djeca imaju teološke temelje koji im u stvarnom životu i budućnosti neće služiti zapravo – ničemu. No, priči tu nije naravno kraj. Samo ministarstvo se diči sekularizmom, dok u pravilu krši isti taj princip po sistemu vladajuće kaste, koja krši i ignorira sve uzuse moderne i pravne države pa na koncu i njen Ustav.
Kršenje Ustava je naravno kulturološki i društveno nedopustivo, ali Ustav se krši grubo i selektivno, iz dana u dan, i to od strane klera koji nam jasno daje na znanje da je sekularizam samo mrtvo slovo na papiru, a da je klerikalna džamahirija država koja postoji, i egzistira, ma koliko se netko pozivao na Ustav.
Klasična iznuda
Da je tome tako, da se sustavno radi na toj agendi, kazuje nam i niz zanimljivih reakcija koje ovih dana dolaze iz same Crkve, njenih institucija, ali i šutnja institucija države, ministarstva znanosti i naravno medija koji se ne usuđuju stvari nazvati pravim imenom. A pravo ime za "slobodu izbora" koja se nudi roditeljima i djeci jest klasična iznuda, dobro osmišljen program koji funkcionira po sistemu straha i krda, a kojeg možemo iščitati upravo iz najnovijih stavova Crkve, tj. onoga što ona od ministarstva znanosti očekuje.
Predsjednik Vijeća Hrvatske biskupske konferencije (HBK) za katehizaciju i novu evangelizaciju Đuro Hranić na početku nove školske i katehetske godine poručio je – "tko je za vjeronauk u školi, taj je za čovjeka, a tko je za dobro suvremenoga čovjeka, bit će i za vjeronauk u školi". Član Stalnoga vijeća Hrvatske biskupske konferencije (HBK) đakovačko-osječki nadbiskup mons. Đuro Hranić nas je nadalje izvijestio kako su hrvatski biskupi na redovitom 56. plenarnom zasjedanju HBK raspravljali o katehezi u novim okolnostima, pastoralnim kolokvijima za svećenike i uputama Ministarstva znanosti i obrazovanja o kurikularnoj reformi. Na konferenciji za novinare mons. Hranić je među ostalim obrazložio da je na zasjedanju raspravljano i o tomu što MZO očekuje od HBK glede vjeronauka kao školskoga predmeta te što se u sklopu kurikularne reforme očekuje od stručne skupine za katolički vjeronauk.
Stav Crkve je, ako vjerujemo HBK i Đuri Hraniću jasan i nedvosmislen po pitanju vjeronauka, koji bi po novom nacrtu zakona kojeg predlaže HBK trebalo uvesti i u – vrtiće. Stav HBK, za sve vas koji ne vjerujete, jasan je i nedvosmislen, svi oni koji namjeravaju slušati etiku, a ne vjeronauk, to će obavljati subotom, stigmatizirani od svojih vršnjaka.
I tim činom katolička džamahirija potvrdila je svoju vladavinu u Hrvatskoj. Onu pravu, ne onu koju garantira Ustav RH, već onu koju narod sluša, koju pastva voli, i koja je predodređena. Napomenimo, tek reda radi, kako su prema čl. 2 stavka 3. Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o suradnji na području odgoja i kulture roditelji i punoljetni učenici koji bi željeli promijeniti odluku o pohađanju vjeronauka dužni su o tome pismeno obavijestiti školu prije početka nove školske godine. Mnogim roditeljima djece koja ne pohađaju vjeronauk najveći problem predstavlja neprimjereno zbrinjavanje njihove djece, ali i sve veća diskriminacija od strane njihovih školskih kolega. Djeca koja ne upisuju vjeronauk nemaju organiziran program za vrijeme dok su druga djeca na satu vjeronauka, (ona vrijeme najčešće provode prepuštena sama sebi), sjede u hodniku ili šetaju dvorištem. Od danas smještena u subotu, dakle izvan nastavnog vremena i prostora.
No sekularizam iz Ustava RH nije se zaboravio.
Stigmatiziranje djece
U posljednje vrijeme neke škole znale su ponuditi prostor školske knjižnice, pod uvjetom da je ista otvorena. Često se pribjegavalo naizgled plemenitoj ponudi pozivanja djece da prisustvuju satu vjeronauka, kako "ne bi bila sama". No, problem o kojem se nije govorilo u javnosti grubo je stigmatiziranje te djece od strane njihovih vršnjaka.
Postoje nebrojeni prijavljeni slučajevi, a u nekima se djeca sustavno maltretiraju, izložena su psihičkim i fizičkim zlostavljanjima, a sami roditelji ne usuđuju se javno prijaviti zlostavljanja ili obavijestiti nadležne u školi, policiju i pravosuđe. Tako je završilo u praksi "provođenje Ustava RH u našim školama". Postoje slučajevi da su sami roditelji uzimali stvar u svoje ruke i napadali tu djecu koja su izolirana, ostavljena na milost i nemilost takvima, stajala izvan škole dok su njihovi vršnjaci odrađivali svoj školski program u konceptu vjeronauka.
"Vjeronauk je tema koja je visoko politizirana. U ovom trenutku ne postoji plan revidiranja vjeronauka kao izbornog predmeta, ali ono što treba naglasiti da je škola odlučujući faktor u tome da se kao izborni predmet organizira tako da učenici koji ne idu na vjeronauk nisu zakinuti; rasporedom sati, odnosom prema učenicima i njegovanjem atmosfere tolerancije u samim školama", navela nam je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, još jedna od perjanica licemjerja koje vlada u našem školstvu koje se voli prikazivati modernim, europskim i sekularnim, a u kojem profesori, učitelji šute u strahu za svoju egzistenciju, neki čak svjesni nasilja koje se provodi nad učenicima koji ne pohađaju vjeronauk.
Zapamtite ovu rečenicu. Ti ljudi su odgovorni za budućnost vaše djece. Ti ljudi koji po svom poslu kojeg obavljaju vašu djecu moraju izučiti miru, toleranciji, znanosti, budućnosti, a ne ksenofobiji, zatucanosti, demagogiji i mržnji prema svima koji nisu njihove vjere. Ti ljudi su izravno odgovorni jer su ključna poluga u izobrazbi i karakteru vaše djece. Zašto šute?
Jer se naravno, kao i svi Hrvati, boje za vlastitu egzistenciju.
Jadan je narod koji se boji suočiti s istinom
Gromoglasna šutnja tako prati i niz civilizacijskih obljetnica, koje se sustavno ignoriraju, dok se one vjerske guraju u prvi plan. U našim se školama veličaju fašisti kao borci za slobodu Hrvatske, a minoriziraju komunisti, kao i sve što je proizašlo iz NOB-a, koji je u današnjem školstvu stigmatiziran.
Tim sustavnim erodiranjem školstva došli smo u situaciju u kojoj roditelji imaju pravo na izbor, a zapravo ga nemaju, znaju što im je za djecu najbolje, a izabiru najgore i stoga možemo s pravom kazati kako je vjeronauk u školi stvar iznude, ne izbora, stvar manipulacije i straha kojim se stvaraju dobri i krotki vjernici, ne budući znanstvenici, kirurzi, profesori. Jadna je zemlja koja ima takvu budućnost, no još je jadniji narod koji se nema hrabrosti suočiti s istinom.
Kada nam ta ista djeca odu zauvijek, ostat će nam satisfakcija da smo im dali prave kršćanske temelje. Na žalost na svjetskim znanstvenim ustanovama na kojima će raditi nema križa na zidovima, kao što nema pozdrava domovini, svetih misa i časnih sestara po učionicama. U svim tim ustanovama u kojima će naša djeca živjeti po modernim uzusima svijeta, neće se intonirati himna prije nastave, neće im rabin, hodža ili velečasni pristupiti školi i ta djeca će odrasti u zdrave mlade ljude okrenute svojoj budućnosti i egzistenciji.
Zašto?
Pa zato što u tim državama u koje nam mladost odlazi sekularizam jest u Ustavu i on se poštuje. Sekularizam koji garantira da nikakva dogma, nikakva vjera, nikakav manijak s križem neće ući u školu. I takva djeca su zalog budućnosti svake zemlje. Svake zemlje, osim ove jadne naše. Jadne naše u kojoj djeca u najmlađoj dobi ustaju i salutiraju himni, u kojoj djeca idu u školu u kojoj je ispravan samo jedan križ i samo jedan Bog, u kojoj djeca ako misle svojom glavom moraju u školu ići subotom.
Spremite se za novo doba
No, mislite li zbilja da su naša djeca spremna na te i takve iznude kao mi roditelji kukavice? Naša djeca povezana sa svijetom u tehnološkom dobu u kojem se ljudi spremaju na Mars? Pa zašto se onda čudite što nam odlaze? Sva ta pametna i mudra djeca. Zar stvarno mislite da će ona kao i vi kukavice od roditelja biti predmetom klerikalno političke iznude?
To vrijeme je završilo. I spremite se za novo doba. Doba u kojem ćete ostati sami. Svi vi koji očekujete tu djecu subotom u školi.
Ta pametna djeca već su u napustila Hrvatsku.
Zemlju u kojoj je čak i vjeronauk stvar iznude.
Stavovi koji su izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora te ne odražavaju nužno stav redakcije portala Vijesti.hr