U SEKTORU TURIZMA /

Hrvatska udruga digitalnih izdavača osnovala tim za factchecking: 'Selekcija informacija odvijat će se kroz dva kanala'

Image
Foto: HUDI

Sveučilište VERN' i HUDI udružuju snage u borbi protiv dezinformacija i lažnih vijesti u turističkom sektoru

6.12.2023.
14:45
HUDI
VOYO logo

Sveučilište VERN' u suradnji s Hrvatskom udrugom digitalnih izdavača (HUDI) pokreće projekt usmjeren na suzbijanje širenja dezinformacija i lažnih vijesti u sektoru turizma. Uz podršku inicijative Ministarstva kulture i medija i Agencije za elektroničke medije "Uspostava sustava provjere činjenica i objavljivanja javnih podataka", ovaj pothvat koristit će suvremenu tehnologiju i nove metodologije kako bi se osigurala točnost i pouzdanost informacija unutar sektora turizma.

Glavni ciljevi projekta su smanjenje širenja i jačanje otpornosti društva na dezinformacije, povećanje pouzdanosti i sigurnosti informacija u konzumaciji medijskih sadržaja i korištenju društvenih mreža u turističkom sektoru, poboljšanje kvalitete novinarstva, promicanje vjerodostojnog izvještavanja i jačanje medijske pismenosti u sektoru turizma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Selekcija informacija kroz dva kanala

"Selekcija informacija odvijat će se kroz dva kanala. Prvi je press clipping kroz zadane ključne riječi i medije koji dolazi na mail redakcije. Drugi kanal prikupljanja informacija su građani, budući da će bilo tko moći prijaviti vijest/informaciju za koju sumnja da je istinita, što je uobičajena metoda za sve fact-checking platforme. Prikupljene informacije potom će analizirati stručnjaci u redakciji. Sveučilište VERN' i HUDI, kao inicijatori projekta, kontinuirano će raditi na edukativnim programima koji će pomoći u prepoznavanju lažnih vijesti unutar industrije i unaprijediti metodologije provjere činjenica. Dodatno, HUDI će provoditi različite komunikacijske aktivnosti za popularizaciju provjere činjenica i podizanje svijesti javnosti, ublažavajući utjecaj lažnih vijesti na građane Hrvatske", poručila je dr. sc. Marija Slijepčević, viša predavačica na Sveučilištu VERN’.

Image
Foto: HUDI

dr. sc. Marija Slijepčević, viša predavačica na Sveučilištu VERN’

Tijekom razvojne faze projekta, Sveučilište VERN' će ojačati svoje mogućnosti provjere činjenica provođenjem edukacija i radionica u suradnji s međunarodnim platformama za provjeru činjenica. Razvit će se posebna metodologija i platforma za provjeru činjenica za objavljivanje dubinskih analiza, a stručnjaci će proći opsežnu obuku u analizi informacija. Temeljna strategija projekta uključuje dnevno praćenje društvenih mreža, digitalnih medija i online platformi — kako bi se identificirale lažne vijesti i dezinformacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Projekt također ima za cilj educirati studente i uspostaviti posvećeni urednički tim unutar akademske institucije.

Image
OBRANA OD FAKE NEWSA /

Zašto je factchecking ipak bitan? Ključan je za održavanje povjerenja javnosti i povjerenja u industriju vijesti

Image
OBRANA OD FAKE NEWSA /

Zašto je factchecking ipak bitan? Ključan je za održavanje povjerenja javnosti i povjerenja u industriju vijesti

Unutar Hrvatske udruge digitalnih izdavača osnovan je novi tim za factchecking. U ponedjeljak 4. prosinca održana je osnivačka sjednica na kojoj su izabrani članovi tima, a to su Marija Slijepčević i Nataša Jeličić sa Sveučilišta VERN', Ana Šoda iz Telegram Media Grupe, Višnja Kragić Mahmutović i Marko Šnidarić iz 24 sata, Doris Kezić iz Hanza Medije, Matea Čelebija iz Index promocije, Andreja Žapčić s NoveTV te Iva Vasilj s tportala, a na mjesto predsjednice tima izabrana je Iva Šalamon iz HUDI-ja.

Image
Foto: HUDI

Iva Šalamon iz HUDI-ja

"Suradnja spaja akademsku instituciju i strukovnu udrugu koja okuplja medijske kuće u Hrvatskoj, čime se omogućuje obostrana razmjena znanja što će dovesti do razvoja metodologije provjere činjenica i uspostavljanje nove platforme koja će pružiti pravovremene i točne informacije čuvajući integritet industrije. Osnivanjem tima za factchecking, na projektu su okupljeni kvalificirani stručnjaci koji pomno prate društvene mreže, digitalne medije i online platforme. Njihova uloga je identificirati te promptno i učinkovito reagirati na lažne vijesti, dezinformacije i misinformacije", poručila je novoizabrana predsjednica tima za factchecking Iva Šalamon, HUDI.

Rezultati i nalazi projekta, zajedno sa svim izrađenim materijalima, bit će objavljeni na web stranici projekta i digitalnim kanalima medija članica HUDI-ja. Nadalje, projekt obuhvaća javna događanja, konferencije i panele za promicanje provjere činjenica. Programe kontinuirane edukacije javnosti, studenata i partnera provodit će Sveučilište VERN'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kombinacijom akademske ekspertize, suradnje industrije i napredne tehnologije, Sveučilište VERN' i HUDI osnažit će turistički sektor u borbi protiv dezinformacija, zaštititi svoj ugled i osigurati točno širenje informacija. Zajedno nastoje izgraditi informiranije društvo i pridonijeti rastu prakse provjere činjenica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo