KAKO ZAŠTITITI SEBE I SVOJ MEDIJ / Hrvatska udruga digitalnih izdavača objavila Vodič za suzbijanje tužbi u medijskim sporovima

Image
Foto: HUDI

Vodič pokriva širok raspon tema, uključujući odvjetničke tarife za vođenje sporova, kako ne dobiti tužbu, a napisati dobar tekst, što prvo gledati kad se zaprimi tužba na medij, razlike između tužbe protiv odgovorne osobe i pravne osobe

2.10.2023.
22:05
HUDI
VOYO logo

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) objavila je vodič za članove o suzbijanju tužbi u medijskim sporovima. Vodič je namijenjen članovima HUDI-ja kako bi se preventivno znali zaštititi od tužbe, odnosno pripremiti za nju.

Vodič pokriva širok raspon tema, uključujući odvjetničke tarife za vođenje sporova, kako ne dobiti tužbu, a napisati dobar tekst, što prvo gledati kad se zaprimi tužba na medij, razlike između tužbe protiv odgovorne osobe i pravne osobe. Nadalje, vodičem su pokriveni bitni zakoni, rokovi u medijskim sporovima te odgovornosti glavnog urednika, novinara i izdavača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Talenti iz podruma: Zanat su na TV Studentu pekli brojni hrvatski novinari, danas slave 20. rođendan

Prevencija i znanje najbolja zaštita

"Kao i kod drugih vrsta sudskih postupaka, prevencija i znanje su uvijek najbolji način zaštite. Statistika pokazuje da su postupci protiv nakladnika i novinara kontinuirano na visokim razinama i ozbiljno ih opterećuju, i financijski i operativno. Istovremeno, radi takvih postupaka, trpe i novinarske slobode i razina neovisnosti novinara. Zato je, iz pozicije Udruge, bilo važno pružiti temeljne informacije o najproduktivnijim načinima zaštite, radnjama koje trebaju poduzeti prije objave novinarskog priloga, kao i osnovne informacije o tome kako se braniti i što poduzeti ako do postupka ipak dođe. Ideja je informirati članove o strukovnim  i zakonskim pravima i obavezama, i tako pridonijeti njihovoj razini sigurnosti,“ poručila je odvjetnica Vanja Jurić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cilj Vodiča pomoći je HUDI članovima da zaštite svoja prava u slučaju sporova zbog povreda prava osobnosti te suzbijanje SLAPP tužbi. Vodič pruža sveobuhvatan pregled pravnih aspekata podnošenja tužbe u medijskom pravu i pomoći će HUDI članovima da donose informirane odluke.

"Najbolji način za izbjegavanje tužbi je profesionalno raditi svoj posao. Kad pišemo točno i objektivno, provjeravamo informacije, tražimo reakciju druge strane imat ćemo više vremena za pisanje jer ćemo manje morati šetati po sudovima. Nažalost, često smo svjedoci i tužbi kojima je cilj zastrašivanje novinara i cenzura, ali to nas ne smije spriječiti da i dalje pošteno i odgovorno radimo svoj posao. Mi na portalu DNEVNIK.hr puno pažnje posvećujemo provjeravanju činjenica jer smatramo da je, unatoč gladi za informacijama odmah i sad, važnije da je informacija točna, a ne najbrža. Nadam se da će i ovaj Vodič biti podsjetnik svima kako treba pristupiti poslu da se ne bi događale pogreške, ali i pomoć u slučaju kad se pogreške ipak dogode,“ Lana Ružičić, glavna urednica, Dnevnik.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U medijskim sporovima, odgovornost za objavljene informacije može se snositi na više razina. Da bi smanjili rizik od tužbi, Vodič započinje s preventivnim mjerama koje mediji mogu poduzeti. Mjere su svima poznate, ali podsjećamo: točno i objektivno izvještavanje, pažljiva provjera činjenica, davanje prilike drugoj strani da se očituje te objavljivanje ispravka ili odgovora na zahtjev.

Vodeće strukovno udruženje

U izradi Vodiča za suzbijanje tužbi u medijskim sporovima sudjelovali su članovi Radne skupine za zakonodavstvo i regulativu koju predsjeda Martina Maldini Veronek iz Plantae Consultinga, a članovi su Dario Markas  i Leo Goja izStyrie, Igor Cenić iz Hanza Medie, odvjetnica Vanja Jurić, u ime Index Promocije, Mladen Basač iz RTL Hrvatska, Ivana Vukinovac Gelo i Lana Ružičić iz Nove TV, Mirela Hegediš i Siniša Đuranović iz Tportal-a, Petar Pavić iz Red View Media, Goran Jarić iz Netokracije, te Dražen Tomić iz ICTbusiness.info.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) vodeće je strukovno udruženje za okupljanje online medija i svih ostalih industrija koje sudjeluju u digitalnom oglašavanju. Osnovali su je Hanza Media, Index promocija, Nova TV, RTL Hrvatska, Styria i Telegram Media Grupa. Sve novosti iz Hrvatske udruge digitalnih izdavača možete pratiti na web stranici, te na HUDI Facebooku, Instagramu i LinkedInu.

Image
POVREDA PRAVA /

Europska komisija: Hrvatska je na korak do čak tri tužbe sudu EU

Image
POVREDA PRAVA /

Europska komisija: Hrvatska je na korak do čak tri tužbe sudu EU

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo