PROFESIONALNOST KAO NAJBOLJA OBRANA / Kako zaštititi sebe i svoj medij od tužbi: Hrvatska udruga digitalnih izdavača je objavila Vodič

Image
Foto: Profimedia/ HUDI

U medijskim sporovima, odgovornost za objavljene informacije može se snositi na više razina. Da bi smanjili rizik od tužbi, Vodič započinje s preventivnim mjerama koje mediji mogu poduzeti. Mjere su svima poznate, ali podsjećamo: točno i objektivno izvještavanje, pažljiva provjera činjenica, davanje prilike drugoj strani da se očituje te objavljivanje ispravka ili odgovora na zahtjev

2.10.2023.
15:36
Profimedia/ HUDI
VOYO logo

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) objavila je vodič za članove o suzbijanju tužbi u medijskim sporovima. Vodič je namijenjen članovima HUDI-ja kako bi se preventivno znali zaštititi od tužbe, odnosno pripremiti za nju.

Image
'Potkradala ga na samrti' /

Partnerica Marka Babića tuži njegovu izdavačicu, ona se oglasila: ‘Nisam dobro...‘:

Image
'Potkradala ga na samrti' /

Partnerica Marka Babića tuži njegovu izdavačicu, ona se oglasila: ‘Nisam dobro...‘:

Vodič pokriva širok raspon tema, uključujući odvjetničke tarife za vođenje sporova, kako ne dobiti tužbu, a napisati dobar tekst, što prvo gledati kad se zaprimi tužba na medij, razlike između tužbe protiv odgovorne osobe i pravne osobe. Nadalje, vodičem su pokriveni bitni zakoni, rokovi u medijskim sporovima te odgovornosti glavnog urednika, novinara i izdavača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prevencija i znanje

„Kao i kod drugih vrsta sudskih postupaka, prevencija i znanje su uvijek najbolji način zaštite. Statistika pokazuje da su postupci protiv nakladnika i novinara kontinuirano na visokim razinama i ozbiljno ih opterećuju, i financijski i operativno. Istovremeno, radi takvih postupaka, trpe i novinarske slobode i razina neovisnosti novinara. Zato je, iz pozicije Udruge, bilo važno pružiti temeljne informacije o najproduktivnijim načinima zaštite, radnjama koje trebaju poduzeti prije objave novinarskog priloga, kao i osnovne informacije o tome kako se braniti i što poduzeti ako do postupka ipak dođe. Ideja je informirati članove o strukovnim i zakonskim pravima i obavezama, i tako pridonijeti njihovoj razini sigurnosti,“ poručila je odvjetnica Vanja Jurić.

Cilj Vodiča pomoći je HUDI članovima da zaštite svoja prava u slučaju sporova zbog povreda prava osobnosti te suzbijanje SLAPP tužbi. Vodič pruža sveobuhvatan pregled pravnih aspekata podnošenja tužbe u medijskom pravu i pomoći će HUDI članovima da donose informirane odluke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Profesionalnost kao najbolji način izbjegavanja tužbi

„Najbolji način za izbjegavanje tužbi je profesionalno raditi svoj posao. Kad pišemo točno i objektivno, provjeravamo informacije, tražimo reakciju druge strane imat ćemo više vremena za pisanje jer ćemo manje morati šetati po sudovima. Nažalost, često smo svjedoci i tužbi kojima je cilj zastrašivanje novinara i cenzura, ali to nas ne smije spriječiti da i dalje pošteno i odgovorno radimo svoj posao. Mi na portalu DNEVNIK.hr puno pažnje posvećujemo provjeravanju činjenica jer smatramo da je, unatoč gladi za informacijama odmah i sad, važnije da je informacija točna, a ne najbrža. Nadam se da će i ovaj Vodič biti podsjetnik svima kako treba pristupiti poslu da se ne bi događale pogreške, ali i pomoć u slučaju kad se pogreške ipak dogode,“ Lana Ružičić, glavna urednica, Dnevnik.hr.

U medijskim sporovima, odgovornost za objavljene informacije može se snositi na više razina. Da bi smanjili rizik od tužbi, Vodič započinje s preventivnim mjerama koje mediji mogu poduzeti. Mjere su svima poznate, ali podsjećamo: točno i objektivno izvještavanje, pažljiva provjera činjenica, davanje prilike drugoj strani da se očituje te objavljivanje ispravka ili odgovora na zahtjev.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Tužiteljstvo se sad žali na odluku da se Buntića pusti na slobodu

U izradi Vodiča za suzbijanje tužbi u medijskim sporovima sudjelovali su članovi Radne skupine za zakonodavstvo i regulativu koju predsjeda Martina Maldini Veronek iz Plantae Consultinga, a članovi su Dario Markas i Leo Goja iz Styrie, Igor Cenić iz Hanza Medie, odvjetnica Vanja Jurić, u ime Index Promocije, Mladen Basač iz RTL Hrvatska, Ivana Vukinovac Gelo i Lana Ružičić iz Nove TV, Mirela Hegediš i Siniša Đuranović iz Tportal-a, Petar Pavić iz Red View Media, Goran Jarić iz Netokracije, te Dražen Tomić iz ICTbusiness.info.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo