budite oprezni / Hrvatska udruga banaka upozorava na nove phishing kampanje: Evo na što morate paziti

Image
Foto: Shutterstock

U navedenim lažnim porukama, ističu u HUB-u, najčešće se navodi da je zbog neobičnih aktivnosti na platnoj kartici ili bankovnom računu, bankovna kartica ili račun blokiran, odnosno da je zbog sigurnosnih razloga potrebna izmjena zaporke.

27.1.2023.
15:27
Shutterstock
VOYO logo

Hrvatska udruga banaka poslala je priopćenje kojim je upozorila klijente banaka da budu jako oprezni jer su posljednjih nekoliko dana aktivne phishing kampanje koje ciljaju klijente hrvatskih banaka radi ostvarivanja financijske koristi i krađe podataka.

"Pokušaji prijevara najčešće se odvijaju putem lažne elektroničke pošte, SMS poruka i lažnih internetskih stranica, a sve je popraćeno zlonamjernim, sofisticiranim i vjerodostojnim korištenjem vizualnog identiteta banaka.
Cilj kriminalaca je preuzimanje tajnih podataka klijenata banke poput korisničkog imena i zaporke, broja tokena i njegove jednokratne zaporke za prijavu na digitalne usluge banke, odnosno preuzimanje tajnih podataka kartica CVC/CVV broja (koji se nalazi na poleđini kartice i predstavlja sigurnosni kod kartice) kako bi ostvarili neovlašteni pristup bankarskim aplikacijama potencijalne žrtve te pribavili protupravnu imovinsku korist", stoji u priopćenju HUB-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
za 2022. /

Kreću prijave poreza, tko ih mora obavezno podnijeti? Porezna upozorava i na prevare

Image
za 2022. /

Kreću prijave poreza, tko ih mora obavezno podnijeti? Porezna upozorava i na prevare

U navedenim lažnim porukama, ističu u HUB-u, najčešće se navodi da je zbog neobičnih aktivnosti na platnoj kartici ili bankovnom računu, bankovna kartica ili račun blokiran, odnosno da je zbog sigurnosnih razloga potrebna izmjena zaporke.

"U takvim porukama se najčešće nudi i poveznica za provedbu navedenih radnji koji umjesto na službene servise banaka vodi na zlonamjerne prijevarne servise koji vrlo često izgledaju uvjerljivo, ali se na takvim stranicama od potencijalnih žrtava prijevare traži upisivanje osjetljivih podataka", naglašavaju HUB u priopćenju u kojem navode da je u cilju zaštite od prijevare važno znati da banke od svojih klijenata putem elektroničke pošte i SMS poruka nikada neće tražiti sljedeće podatke:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • PIN bilo koje kartice ili autentifikacijskog uređaja (npr. token),
  • CVV/CVC kreditne kartice;
  • unos aktivacijskih kodova za mobilno bankarstvo na internetske stranice;
  • presliku osobnih dokumenata;
  • instalaciju nekog alata poslanog putem e-mail poruke ili SMS-a;
  • datum, vrijeme i iznos transakcije ili pristupni kod za prijavu na internetsko bankarstvo.

Više informacija pronađite u objavi za medije koja se nalazi u prilogu i na internetskoj stranici HUB-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo