KRENULI OGLASI / Hrvatska treba još sezonskih radnika. Stranci popunjavaju rupe, a plaće će rasti

Image
Foto: Zoe Sarlija/PIXSELL

Tradicionalno su najtraženija zanimanja za sezonu konobar, barmen, kuhar, pomoćni radnik u kuhinji, trgovac, prodavač i recepcionar

8.5.2024.
6:18
Zoe Sarlija/PIXSELL
VOYO logo

Pripreme za sezonu su u tijeku, ali ne samo čišćenje apartmana, već i sezonsko zapošljavanje. Na portalu MojPosao do sada je ove godine objavljeno više od 2.000 oglasa za sezonske radnike. Iako brojka nije ni veća ni manja u odnosu na prošlu, jasno je da se s traženjem sezonaca krenulo.

Najčešće se takvi oglasi nalaze u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo, rekli su s portala MojPosao za Danas.hr. Tradicionalno su najtraženija zanimanja: konobar, barmen, kuhar, pomoćni radnik u kuhinji, trgovac, prodavač i recepcionar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
MUKE PO RADNICIMA /

Fali nam 100.000 sezonskih radnika. Ugostitelji: Ne pojave se danima, pa pošalju sms: 'Dajte mi otkaz, neću doći'

Image
MUKE PO RADNICIMA /

Fali nam 100.000 sezonskih radnika. Ugostitelji: Ne pojave se danima, pa pošalju sms: 'Dajte mi otkaz, neću doći'

Koju plaću očekuju sezonski radnici?

Mjesečna primanja ovise o vrsti posla, ali prosječno ispitanici portala MojPosao za sezonski rad očekuju minimalno 1.307 eura neto mjesečno. To je 6 posto više u odnosu na prošlu godinu, ističu.

Najveću plaću očekuju kuhari koji bi htjeli minimalno 1.482 eura. Konobari u prosjeku očekuju mjesečnu plaću od 1.408 eura, recepcioneri minimalno 1.259 eura, sobari i sobarice barem 1.145 eura, a pomoćni radnici u kuhinji 1.322 eura. Skladištari u sezoni očekuju 1.050 eura mjesečnu plaću, a prodavači 1.105 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Plaće veće nego prošle godine

Plaće za sezonske radnike ove bi godine mogle biti veće u usporedbi s 2023. s obzirom na dosadašnji rast plaća u turizmu i ugostiteljstvu. Prema podacima servisa MojaPlaća, u prva četiri mjeseca ove godine u djelatnosti Turizam i ugostiteljstvo prosječna mjesečna neto plaća iznosila je 1.139 eura, što je 10 posto više nego prošle godine.

U Hrvatskoj udruzi poslodavaca također očekuju da će plaće rasti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U turizmu se bilježi trend kontinuiranog povećanja plaća, samo u posljednje dvije godine su u najvećim turističkim kompanijama primanja radnika povećana za 27,5 posto i trend rasta plaća nastavit će se i ove godine. Uz plaću, poslodavci daju dodatne beneficije, osigurava se smještaj, prehrana, te sektor turizma po uvjetima rada postaje sve atraktivniji poslodavac", istaknuli su iz HUP Udruge ugostiteljstva i turizma.

Traže se engleski, njemački, talijanski

Najviše sezonskih radnika traži se u Splitsko-dalmatinskoj županiji, zatim slijede Primorsko-goranska, Istarska, Zadarska, pa Dubrovačko-neretvanska županija. Što se uvjeta tiče, u trećini oglasa se traži poznavanje stranog jezika i to engleski, a zatim njemački i talijanski jezik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nešto više od trećine oglasa traži i prijašnje radno iskustvo, u prosjeku od 1,6 godina. U 71 posto oglasa traži se stručna sprema, ali za 29 posto poslodavaca to nije važno, kažu nam s portala MojPosao.

Trebat će više radnika nego prošle godine

Što se tiče očekivanja za sezonu, prema internoj anketi HUP Udruge ugostiteljstva i turizma o radnoj snazi u turizmu, procijenjeno je da će 38 posto sezonskih radnika u 2024. doći s inozemnih tržišta te da će trebati osam posto više sezonskih radnika u turizmu u odnosu na 2023. godinu. Ukupno je riječ o 50-60 tisuća sezonskih mjesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveće turističke kompanije još uvijek najviše zapošljavaju radnike iz Hrvatske (dvije trećine), 20 posto radnika dolazi iz susjednih zemalja, ali vidljiv je rast udjela radnika iz dalekih zemalja (oko 10 posto). Prošle je godine izdano 40 posto više radnih dozvola nego 2022., a rast je zabilježen i na početku 2024. godine. Naime, u prvom kvartalu ove godine broj zahtjeva za radne dozvole povećao se za 52 posto kao rezultat ranijih priprema poslodavaca i ranijeg otvaranja turističkih objekata, naglasili su ih HUP Udruge ugostiteljstva i turizma.

No, gdje su tu domaći radnici? Iz HUP-a smatraju da još uvijek ima prostora za veći angažman domaćih radnika. Pomoglo bi fleksibilnije reguliranje obavljanja privremenih i povremenih poslova, kažu, a potrebno je i uskladiti obrazovne programe s potrebama tržišta rada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Jesu li nam turisti i dalje vjerni? 'Njemačka je naše najvažnije tržište'

FON
Gledaj od 27.srpnja
VOYO logo