'NUŽNE MJERE' /

Hrvatska ima stotine kilometara 'cesta smrti'! Stručnjak ima tri rješenja: 'Da smo sve to napravili, ne bismo izgubili tri mlada života'

Image
Foto: Damir Spehar/PIXSELL/ Prigorski.hr

Na dionice, poput DC-22 između Orehovca i Guščerovca, treba postaviti uspornike i/ili zaštitne ograde, a svako buduće postavljanje betonskog prilaza ili armiranobetonskog mostića preko uzdužnih odvodnog kanala uz prometnice treba biti moguće jedino nakon dozvole stručnih tijela, predlaže Marušić

11.9.2023.
12:28
Damir Spehar/PIXSELL/ Prigorski.hr
VOYO logo

Cesta s nula zvjezdica za sigurnost, tako bi Željko Marušić za Autoportal karakterizirao državnu cestu DC-22 između Orehovca i Guščerovca na kojoj se sinoć dogodila nesreće u kojoj je su poginula tri mladića (22, 26, 29).

Nesreća se dogodila na zavoju u kojem je brzina zbog oštećenog kolnika ograničena na 40 km/h, a na dolaznoj putanji cesta je ravna i s blagim padom pa omogućava razvijanje velikih brzina, ističe Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
HOROR KOD KRIŽEVACA /

U stravičnoj nesreći poginule tri osobe: S Audijem su sletjeli s ceste i zabili se u ogradu mosta

Image
HOROR KOD KRIŽEVACA /

U stravičnoj nesreći poginule tri osobe: S Audijem su sletjeli s ceste i zabili se u ogradu mosta

Ceste smrti

"Problem je i što je u konkretnom zavoju, na kritičnom mjestu, kolnik poprečno nagnut pogrešno, prema vanjskom dijelu", upozorava Marušić.

Naime, vozač automobila marke Audi je vozio prevelikom brzinom i skrivio nesreću u kojoj su život izgubila tri mladića. Osobe u automobilima nisu bile vezane sigurnosnim pojasom te su prilikom sudara izletjele iz automobila i zadobile smrtonosne ozljede.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Cesta treba 'opraštati pogreške', a ne masakrirati osobe u vozilima, kao u konkretnom slučaju. Navedenu se prometnicu može nazvati 'Cestom koja zove smrt', na kojoj se već dogodio niz teških i tragičnih nesreća", ističe Marušić te dodaje da u hrvatskoj postoje stotine kilometara cesta s 'pogibeljnim zonama izlijetanja' na kojima se svake godine gase životi.

POGLEDAJTE VIDEO: Vozač u alkoholiziranom stanju upao na reli utrku i zamao izazvao teški sudar u Kumrovcu

Marušić govori da je rješenje za takve ceste jednostavno. Na tim zonama bi se trebalo postaviti: zaštitne ograde, a pred zavoje dodatnu signalizaciju i vibracijske trake i radarsku kameru.

"Da smo sve to napravili, ne bismo izgubili tri mlada života", jasan je Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, to nikako ne amnestira od odgovornosti vozača koji je prekršio niz prometnih pravila.

"U konkretnom je slučaju, dakle, zatajila pasivna sigurnost (kad se nesreća desi da posljedice budu čim manje) – nevezivanje sigurnosnim pojasom i loše zaštitne značajke ceste. No, nesreću je izazvala kompromitacija aktivne sigurnosti: višestruko kršenje prometnih propisa, prvenstveno veliko prekoračenje dopuštene i prilagođene brzine, jer je vozač, na lokalnoj dionici, dobro znao da je izvjesnost kažnjavanja za prometne prekršaje – nula!"

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ova užasna tragična nesreća ukazuje na nužnost sljedećih mjera:

1. Povećati izvjesnost kažnjavanja postavljanjem radarskih kamera na svim opasnim dionicama i u naseljima.

2. Kaznu za nevezivanje sigurnosnim pojasom (čl. 163. st. 8) povećati sa 130 na 260 eura.

3. Na dionice, poput DC-22 između Orehovca i Guščerovca, treba postaviti uspornike i/ili zaštitne ograde, a svako buduće postavljanje betonskog prilaza ili armiranobetonskog mostića preko uzdužnih odvodnog kanala uz prometnice treba biti moguće jedino nakon dozvole stručnih tijela, predlaže Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo