HRVATSKA DOBIVA NOVU AVIOKOMPANIJU: /

Letjet će po Europi, ali i prema Bliskom Istoku, Africi i Islandu

Image
Foto: Thinkstock / ilustracija

Nino Borić, suvlasnik Smile Aira, kaže da bi u biznis krenuli s dvama zrakoplovima u operativnom najmu te da planiraju početi s brazilskim zrakoplovima Embraer E-190,

7.1.2019.
8:48
Thinkstock / ilustracija
VOYO logo

Hrvatska bi dogodine mogla dobiti novu aviokompaniju, pod imenom Smile Air. Istoimena je tvrtka za pružanje usluga u zračnom prometu registrirana u Zagrebu još u ljeto 2017. godine, no njen direktor i suvlasnik Nino Borić, koji više od 30 godina radi u zrakoplovstvu, ne žuri već oprezno postavlja projekt, piše Poslovni dnevnik.

"Najradije bismo krenuli s poslom već potkraj ove godine, no teško da ćemo u tome uspjeti, jer moramo na tržištu naći odgovarajuće avione, a trenutačno su im cijene dosta visoke. Nismo pod presingom da projekt moramo realizirati ove ili naredne godine, nego slažemo dugoročno održivu priču u kojoj ne smije biti pogreške. Osim toga, neko vrijeme se mora čekati i dozvola za let, tako da bismo i s početkom 2020. bili zadovoljni. Ljudi nam se sami javljaju i okupili smo dobru ekipu", rekao je Borić.

TOP-LISTA ZRAČNIH PRIJEVOZNIKA: Ovo je popis 20 najsigurnijih, ali i 10 najgorih aviokompanija

Image

TOP-LISTA ZRAČNIH PRIJEVOZNIKA: Ovo je popis 20 najsigurnijih, ali i 10 najgorih aviokompanija

Image

TOP-LISTA ZRAČNIH PRIJEVOZNIKA: Ovo je popis 20 najsigurnijih, ali i 10 najgorih aviokompanija

Žele flotu od pet zrakoplova u prve tri godine

On je, inače, vlasnik kompanije Avio Nova sa sjedištem na Floridi, a ima i dugogodišnje iskustvo na visokim pozicijama raznih aviokompanija. Uz Borića, suvlasnik Smile Aira je i Bernard Lukač, pilot s 30 godišnjim stažem i bivši instruktor u Croatia Airlinesu, koji posljednjih osam godina radi kao inspektor u Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo (CCAA). Uz njih je i Krunoslav Đumlija, također pilot s 15 godišnjim iskustvom te bivši inspektor u CCAA.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Borić ističe da bi u ovaj biznis krenuli s dvama zrakoplovima u operativnom najmu za što treba tri do pet milijuna dolara. Planiraju početi s brazilskim zrakoplovima Embraer E-190, kapaciteta 100 putnika, idealnima za cjelogodišnje operiranje. Kasnije bi nabavili Airbus A321, koje bi koristili za sezonske letove. No, Borić i ekipa dugoročno planiraju nabavu i Airbusa A330 i formiranje flote od pet zrakoplova u prve tri godine, piše Poslovni dnevnik.

Rado bi surađivali s hotelijerima i turoperatorima

Smile Air bi se bavio ACMI i wet lease biznisom, redovnim čarterima i leisure linijama, te ad hoc čarterima s letovima prema Europi, Bliskom Istoku, Africi i Islandu. Također bi iznajmljivali svoje posade drugim kompanijama, ali i tzv. dump lease - kombinirano iznajmljivanje posade, aviona, održavanja i osiguranja. Borić kaže kako računaju i na podršku Hrvatske turističke zajednice.

"Pokušavamo s hotelijerima i turoperatorima dogovoriti punjenje aviona, ali i produljenje sezone, jer bi neke od planiranih linija bile cjelogodišnje. Rado bih imao hotelijere kao suosnivače kompanije, s nekima smo već pregovarali, no dio njih otvoreno kaže da, suprotno proklamiranoj strategiji 'turizam 365', ne namjeravaju raditi između 1. listopada i 1. svibnja", kazao je Borić za Poslovni dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike