Hrvatska bi dogodine mogla dobiti novu aviokompaniju, pod imenom Smile Air. Istoimena je tvrtka za pružanje usluga u zračnom prometu registrirana u Zagrebu još u ljeto 2017. godine, no njen direktor i suvlasnik Nino Borić, koji više od 30 godina radi u zrakoplovstvu, ne žuri već oprezno postavlja projekt, piše Poslovni dnevnik.
"Najradije bismo krenuli s poslom već potkraj ove godine, no teško da ćemo u tome uspjeti, jer moramo na tržištu naći odgovarajuće avione, a trenutačno su im cijene dosta visoke. Nismo pod presingom da projekt moramo realizirati ove ili naredne godine, nego slažemo dugoročno održivu priču u kojoj ne smije biti pogreške. Osim toga, neko vrijeme se mora čekati i dozvola za let, tako da bismo i s početkom 2020. bili zadovoljni. Ljudi nam se sami javljaju i okupili smo dobru ekipu", rekao je Borić.
TOP-LISTA ZRAČNIH PRIJEVOZNIKA: Ovo je popis 20 najsigurnijih, ali i 10 najgorih aviokompanija
Žele flotu od pet zrakoplova u prve tri godine
On je, inače, vlasnik kompanije Avio Nova sa sjedištem na Floridi, a ima i dugogodišnje iskustvo na visokim pozicijama raznih aviokompanija. Uz Borića, suvlasnik Smile Aira je i Bernard Lukač, pilot s 30 godišnjim stažem i bivši instruktor u Croatia Airlinesu, koji posljednjih osam godina radi kao inspektor u Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo (CCAA). Uz njih je i Krunoslav Đumlija, također pilot s 15 godišnjim iskustvom te bivši inspektor u CCAA.
Borić ističe da bi u ovaj biznis krenuli s dvama zrakoplovima u operativnom najmu za što treba tri do pet milijuna dolara. Planiraju početi s brazilskim zrakoplovima Embraer E-190, kapaciteta 100 putnika, idealnima za cjelogodišnje operiranje. Kasnije bi nabavili Airbus A321, koje bi koristili za sezonske letove. No, Borić i ekipa dugoročno planiraju nabavu i Airbusa A330 i formiranje flote od pet zrakoplova u prve tri godine, piše Poslovni dnevnik.
Rado bi surađivali s hotelijerima i turoperatorima
Smile Air bi se bavio ACMI i wet lease biznisom, redovnim čarterima i leisure linijama, te ad hoc čarterima s letovima prema Europi, Bliskom Istoku, Africi i Islandu. Također bi iznajmljivali svoje posade drugim kompanijama, ali i tzv. dump lease - kombinirano iznajmljivanje posade, aviona, održavanja i osiguranja. Borić kaže kako računaju i na podršku Hrvatske turističke zajednice.
"Pokušavamo s hotelijerima i turoperatorima dogovoriti punjenje aviona, ali i produljenje sezone, jer bi neke od planiranih linija bile cjelogodišnje. Rado bih imao hotelijere kao suosnivače kompanije, s nekima smo već pregovarali, no dio njih otvoreno kaže da, suprotno proklamiranoj strategiji 'turizam 365', ne namjeravaju raditi između 1. listopada i 1. svibnja", kazao je Borić za Poslovni dnevnik.