Hrvatima je Jadranka Kosor pravi primjer poslovne žene

Većina građana Hrvatske, njih 61,4 posto, na spomen poslovne žene prvo zamišlja Jadranku Kosor, a njih 10,5% Vesnu Pusić.

8.3.2010.
14:49
VOYO logo

Danas u Hrvatskoj živi više žena, više žena završava srednje škole i fakultete, a za deset godina mogli bismo imati veći broj magistrica i doktorica. Agencija TotusOpiniometar provela je u veljači ove godine istraživanje o percepciji hrvatskih građana prema ženama u poslovnom svijetu, u kojem je sudjelovalo 400 građana.

Tako je, kada se govori o osobama iz javnog života, uz pojam poslovne žene uvjerljivo najčešće povezuje lik i djelo premijerke Jadranke Kosor (61,4%). Najbliža joj je Vesna Pusić s 10,5% glasova građana, a tek na žačelju liste su Vesna Škare-Ožbolt i Željka Ogresta s 1,8% glasova. Ispitanici su većinom za primjer poslovnih žena uzimali strankinje, poput Margaret Thacher i Angele Merkel (3,5%), ili Oprah Winfrey, Hillary Clinton, Mirande iz Seksa i grada ili Ally McBeal (1,8%).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Žene su odgovorne, komunikativne i poštene

Glavne prednosti zaposlenih žena, smatraju ispitanici, su odgovornost (90,1%), komunikacijske sposobnosti (88,8%) i timski rad (82,6%), te poštenje (74,8%) i pravednost (74,8%). Osobine s kojima ispitani građani najčešće povezuju žene u poslovanju su: izgled (16,7%), uspjeh (14,7%), zatim sposobnost (10,2%), ambicioznost (9,8%) i obrazovanost (9,4%). Najmanje se pak prepoznaje autoritet (0,8%), kreativnost (0,4%) i ozbiljnost (0,4%).

Što se tiče percepcije kojim se zanimanjima bave poslovne žene, 41,4% ispitanika vidi žene kao direktorice, 20,2% kao rukovoditeljice, a 2% kao ravnateljica. Povezuju ih i s političarkama (13,1%), pravnicama (7,1%) i liječnicama (3,0%), a samo 2% ispitanika povezuje žene u poslovnom svijetu s tajnicama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina građana vjeruje da žene zarađuju manje od muškaraca

Neizbježno je spomenuti i društvene nejednakosti: čak 72,3% ispitanih građana vjeruje da žene zarađuju manje od muškaraca za isti posao, dok 24,9% ne vjeruje u to.

Zanimljivo je da ispitanicima većinom nije važno kojeg spola je njihov suradnik (57,5%) kao ni kojeg spola je njihov nadređeni (57,5%). Ipak, kada bi imali prilike birati svojeg suradnika dvostruko veći broj ispitanika odabrao bi ženu (26,8%), a 12,8% odabralo bi muškarca. Kada bi pak imali prilike birati svojeg šefa, 20% ispitanika bi odabralo muškarca, a 18,8% ženu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina ispitanih građana (njih 60,6%) vjeruje da postoje jednake mogućnosti napredovanja za muškarce i žene, dok ih 37,6% u to ne vjeruje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo