Električna i hibridna vozila sve su popularnija na hrvatskim cestama. Bliži se kraj lipnja, a Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost nije objavio novi poziv, no konačno se oglasio o ovogodišnjim subvencijama, javlja N1.
"Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i u ovoj godini planira nastaviti sa sufinanciranjem energetski učinkovitih vozila", odgovorili su, ali još uvijek nema detalja o prijavama te iznosima subvencija u eurima.
"Prije objave novog poziva, u suradnji s Energetskim institutom Hrvoje Požar, provodimo detaljnu analizu s ciljem prilagodbe dosadašnjeg načina sufinanciranja, uzimajući u obzir europsku praksu, iskustva provedbe programa u Hrvatskoj, prijedloge zainteresiranih dionika, ali i nacionalne ciljeve u transformaciji prometnog sustava", dodali su iz Fonda.
"Provedena analiza rezultirat će parametrima za nastavak programa, uključujući način provedbe, modele, korisnike, kao i iznose financiranja", istaknuli su i dodali da se njezino predstavljanje očekuje ove jeseni.
Podsjetimo, sufinanciranje električnih vozila traje od 2014. godine, a u posljednjih je nekoliko godina došlo do porasta električnih i hibridnih vozila što su pokazali podaci Centra za vozila Hrvatske. Tako je broj električnih i plug-in hibridnih vozila u 2020. bio veći od 1.300, a u 2022. prešao 30 tisuća automobila.
Kada je riječ o tome kako doći do subvencije, njezin maksimalni iznos ovisi o kategoriji. U 2022. bilo je moguće dobiti do 40 posto sredstava po pojedinom vozilu. Kada kupac odabere željeni model, prodavatelj ga prijavi za subvenciju te mu se rezervira dostupan iznos poticaja. Ipak, kupac je u roku morao uplatiti obvezni minimalni predujam za vozilo da bi uopće ostvario pravo na subvenciju. Prvih su se godina sredstva dodjeljivala najbržima, a prošle je godine to zamijenjeno ovom procedurom.
Ipak, u prvih 50 minuta od objave poziva, lani je već popunjeno 90 posto sredstava.
POGLEDAJTE VIDEO: 'Od parkinga do jeftinijeg 'goriva'. Direkt je istražio koje su prednosti vožnje auta na baterije'