HOĆE LI SE UKINUTI JEDINA MOSTARINA U HRVATSKOJ? /

'Šišaju nas ko ovce već trideset godina, vrijeme je da ta priča završi'

Image
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Primorsko-goranski dožupan je na Silvestrovo podnio ustavnu tužbu zbog naplate mostarine na Krčkom mostu

2.1.2019.
23:54
Nel Pavletic/PIXSELL
VOYO logo

Krčki most jedini je u Hrvatskoj čiji se prelazak naplaćuje, iako ne postoji alternativni put prema Krku, pa je predsjednik Unije Kvarnera i Primorsko-goranski dožupan Marko Boras Mandić na Silvestrovo podnio ustavnu tužbu kako bi se ukinula naplata mostarine, izvještava Novi list.

Boras Mandić istaknuo je da je ustavna tužba usmjerena prvenstveno protiv odluke Vlade Ive Sanadera koja je most stavila bez ikakve osnove u sustav Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
NA SNAZI CRVENI METEOALARM, POČEO JE PADATI SNIJEG, OGLASIO SE HAK: /

Ne vozite bez zimske opreme, evo kakvo je stanje

Image
NA SNAZI CRVENI METEOALARM, POČEO JE PADATI SNIJEG, OGLASIO SE HAK: /

Ne vozite bez zimske opreme, evo kakvo je stanje

Prošla godina iskorištena za senzibiliziranje javnosti

"Kao što smo i najavili Unija Kvarnera je zadnjeg dana 2018. predala zahtjev Ustavnom sudu RH za ukidanje naplate cestarine na Krčkom mostu. Obećali smo da ćemo se boriti svim sredstvima da se naplatne kućice maknu s Krčkog mosta.

Prošlu godinu smo iskoristili da se javnost senzibilizira, što smo u potpunosti s našom kampanjom 'Ista prava želim' i uspjeli. Dobili smo bezrezervnu podršku svih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Želimo da građani Kvarnera budu ravnopravni – ako se nigdje u Hrvatskoj ne naplaćuje mostarina, neka tako bude i kod nas. Unija Kvarnera je regionalna stranka, ovo je tema koju smo otvorili i s kojom ćemo ići do kraja.

Pogotovo ćemo se boriti da kvarnerski otoci budu što bolje povezani s kopnom, bez dodatnih zapreka poput ovih naplatnih kućica" rekao je Boras Mandić.

Mostarina bi trebala iznositi 70 lipa

Ona smatra da se pravilnici koji određuju naplatu cestarine ni po čemu ne mogu se implementirati na most koji je u potpunosti otplaćen prije 30 godina.

"A čak i kad bi zažmirili, kao što se žmirilo sve ove godine, i doslovno implementirali Pravilnik o naplati cestarine na Krčki most onda bi mostarina trebala iznositi 70 lipa a ne 35 kuna. Naime, vožnju Autocestom Rijeka-Zagreb, našom Gorankom plaćamo 70 kuna, što iznosi nešto malo ispod pola kune po kilometru, a kilometar i pol dug most nam naplaćuju 35 kuna što je čak 70 puta skuplje", rekao je Boris Mandić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Šišaju ih kao ovce'

"Šišaju nas ko ovce već trideset godina, e pa vrijeme je da ta priča završi. Ovo je jedini most u Hrvatskoj pod naplatom. Nema mostarine ni na novom mostu koji povezuje Čiovo s Trogirom, a vrh apsurda je da neće biti mostarine ni na Pelješkom mostu. U tunelu Sv. Ilija je očito praksa koja se može i mora primjeniti i u slučaju Krčkog mosta. Uz dodatak da za izgradnju tunela Sv. Ilija svi mi porezni obveznici tek moramo otplatiti nekih 600 milijuna kuna", kaže Boras Mandić.

Uvjeren u uspjeh ustavne tužbe

Predsjednik Unije Kvarnera uvjeren je u uspjeh ustavne tužbe, tj. da će "harač" biti ukinut, jer se nigdje u Hrvatskoj ne naplaćuju ni novoizgrađeni mostovi i tuneli, ni mostovi koji su davno otplaćeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjetio je da je Unija Kvarnera 22. prosinca 2017. prva pokrenula ovu inicijativu "za jednakost nas s Kvarnera u odnosu na ostale građane Hrvatske", nakon čega su inicijativu podržale i druge stranke. Također, najavio je da će ako bude trebalo potražiti zaštitu i pred Europskim institucijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo