Hrvatska narodna banka nabavlja oklopljeno trezorsko vozilo vrijedno čak 12 milijuna kuna. Kako se navodi u natječajnoj dokumentaciji, za taj ograničeni postupak javne nabave s odabranim isporučiteljem HNB će sklopiti ugovor za proizvodnju i isporuku jednog motornog vozila za posebne namjene, piše Večernji list.
Pri tome se to blindirano trezorsko vozilo za prijevoz tereta treba temeljiti na četveroosovinskom upravljaču prema naprijed s bruto težinom vozila u rasponu od 32 do 37 tona i povećanim zahtjevima zaštite.
Mora imati balističku zaštitu kabine
U vozačkoj kabini treba biti mjesta za od četiri do pet osoba. Prema javno dostupnim tehničkim specifikacijama, HNB-ov oklopnjak mora imati balističku zaštitu kabine, odnosno mora biti neprobojan na metke, imati zaštitu od eksplozija i gelera u svim područjima – prednjim, bočnim i stražnjim te na krovu, podu i prozorima vozila.
I teretni prostor tog vozila mora također imati balističku zaštitu. Korisni teret, odnosno nosivost motornog HNB-ova vozila za posebne namjene, pod pretpostavkom dopuštene ukupne težine od 37.000 kg, mora biti minimalno 15.000, a maksimalno 17.000 kg. Vozilo na krovu te na desnoj i lijevoj strani mora imati i izlaz za slučaj nužde. A takva mrcina od vozila mora imati i veliku snagu motora pa je tako određeno da ona bude minimalno 500 konjskih snaga, odnosno najjača moguća snaga s obzirom na karakteristike vozila.
Nabava zbog zamjene kuna u eure
Iz HNB-a su objasnili da oni, sukladno zakonu, organiziraju i osiguravaju redovitu opskrbu novčanicama i optjecajnim kovanim novcem na teritoriju RH. Kažu da trenutno imaju dva specijalna blindirana trezorska vozila, od kojih je jedno nabavljeno krajem 1993., a drugo početkom 2007.
Pri tome objašnjavaju da je specijalno vozilo iz 1993. potrebno zamijeniti novim, ali ističu i to da im je novo vozilo potrebno i za prijevoz gotovog novca tijekom zamjene hrvatske kune eurom, kada će se istodobno povlačiti sav gotov novac kune iz optjecaja io opskrbljivati tržište gotovim novcem eura.