HAKOM PRITISNUO TELEOPERATORE; Od ponedjeljka za njih počinju vrijediti stroga pravila: /

'Moraju reagirati u roku od 5 dana'

Image
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL/ilustracija

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti izvijestila je kako od ponedjeljka, 4.

1.7.2016.
11:51
Sanjin Strukic/PIXSELL/ilustracija
VOYO logo

HAKOM ističe kako izmjene donose nova korisnička prava i obveze operatorima, a proizašle su iz posljednjih izmjena i dopuna Zakona o zaštiti potrošača iz listopada lani.

Među ostalim, uređuje se način na koji teleoperatori mogu prodavati svoje usluge i uređaje putem sredstava daljinske komunikacije i izvan svojih poslovnih prostorija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
TELEOPERATERI NAS VIŠE NEĆE MOĆI VUĆI ZA NOS: /

Na snagu stupaju nova pravila vezana za kvarove, cjenike, reklamiranje...

Image
TELEOPERATERI NAS VIŠE NEĆE MOĆI VUĆI ZA NOS: /

Na snagu stupaju nova pravila vezana za kvarove, cjenike, reklamiranje...

Stati na kraj prijevarama

Prilikom takve prodaje korisnicima će morati biti predočene sve potrebne informacije i obavijesti, ne bi li se izbjeglo da ne budu dovoljno informirani prilikom donošenja odluke žele li neku uslugu ili ne. To uključuje cijeli proces ugovaranja, od same prodaje pa do naknadne potvrde, koju je operator dužan dostaviti na kućnu adresu korisnika.

Nadalje, ne bi li se izbjegle prijevare i krađa identiteta prilikom zasnivanja pretplatničkih odnosa, u kojima je glavni cilj prevaranata domoći se skupih uređaja, a pretplatu "prepustiti" korisniku s ukradenim identitetom, isporuka uređaja moći će se obaviti samo na adresu korisnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Teleoperatori će morati i na svojim stranicama jasno istaknuti opće uvjete poslovanja i cjenike, a ako nude i mogućnost sklapanja ugovora putem interneta, onda moraju jasno navesti i način raskida ugovora, koji treba uključivati i raskid putem interneta, odnosno elektroničkim putem.

Umanjenje računa razmjerno trajanju kvara

Također, a što će građane vjerojatno najviše zanimati, propisuje se da operator mora sve kvarove na opremi koja je ustupljena korisniku na korištenje ili mu iznajmljena za vrijeme trajanja ugovora (npr. modem) ukloniti za najviše 5 dana.

U suprotnom korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid, uz umanjenje računa za taj mjesec. U obrazloženju ove odredbe navodi se da "nije razumno biti bez pristupa internetu ili ne moći pratiti TV programe samo zato što operator nije u stanju u razumnom roku korisniku dostaviti ispravnu opremu i zamijeniti neispravnu".

Ova se odredba ne odnosi na kvarove na liniji, ali korisnicima će se uvijek umanjiti račun razmjerno trajanju kvara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

od 2017. i nova pravila za brzinu pristupa internetu

Od 1. siječnja 2017. godine na snagu će pak stupiti i obveza operatora da korisnicima moraju osigurati minimalnu brzinu širokopojasnog pristupa internetu od 70 posto maksimalno ugovorene brzine, kao i obveza da u slučajevima prijavljenih i utvrđenih kvarova duljih od 24 sata korisniku uvijek moraju ponuditi umanjenje računa ili drugi vid obeštećenja, bez potrebe za ulaganje prigovora na iznos računa.

Nakon što ove odredbe stupe na snagu, iz HAKOM-a najavljuju da će provoditi pojačani nadzor te provjeravati pridržavaju li se svi operatori novih propisa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ujedno se pozivaju korisnici da prijave sve eventualne nepravilnosti u primjeni novih pravila, i to na posebnu e-mail adresu nova.prava@hakom.hr. Koja sva nova prava imaju, zainteresirani korisnici mogu pročitati OVDJE.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo