Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić bio je gost naše informativne emisije RTL Danas u kojoj je najavio kako se monetizacija hrvatskih autocesta bliži kraju, dok će privatizacija Croatia Airlinesa malo pričekati, no također je u procesu.
U kojoj fazi je plan B monetizacije hrvatskih autocesta?
Do kraja tjedna na javnu raspravu ide zakon o razduživanju hrvatskih autocesta i autoceste Rijeka-Zagreb, a nakon 14 dana ide na sjednicu Vlade i onda po preporuci Ustavnog suda zakon se donosi u Hrvatskom saboru.
Koliko očekujete novaca ovim modelom i u kojem roku?
Milijardu i 400 milijuna eura koji isključivo služe za otplatu kredita HAC-u i ARZ-a. Ponudit ćemo 60 posto građanima RH, mirovinskim fondovima i ostalim ulagačima. 3 posto ide u fond branitelja.
Zašto mislite da ćete ovaj put uspjeti? Dosad ste imali problema s monetizacijom... Što ako vam uskoro ponovno prosvjednici počnu kucati na vrata, nije li pritisak prevelik?
U ovom trenutku su dionice ponuđene prvenstveno na hrvatskom tržištu dioničara. Većina ulagača će biti hrvatskih. Slušat ćemo i preporuku Ustavnog suda da sa zakonom idemo u Sabor. To je bio dobar posao za državu jer se država razdužuje. Ovo ćemo definitvno do kraja provesti jer nam je to jedna od mjera smanjivanja deficita. Svake godine će država imati dodatnih 250 miljiuna kuna jer će prije isplate udjela dioničarima, država dobiva 250 milijuna kuna od poreza na dobit. Sigurno vjerujem da će od 7-9 posto građana kupiti dionice.
Gdje ste s Croatiom Airlines, drugim velikim projektom privatizacije?
Ministarstvo je sada potpisalo ugovor sa Svjetskom bankom tj. njegovom fondom koji nam sad pomaže u pronalasku strateškog partnera, i krajem 10. mjeseca oni ću izlistati potencijalne partnere koji bi na bilo koji način ušli u CA, dokapitalizacijom ili privatizacijamo. Mi od toga ne odustajemo.
Mislite da li bi ministar Miljenić trebao odstupiti?
Ne mislim. Orsat je vrlo dobar ministar, nestranački ministar i jedan od meni najdražih prijatelja u Vladi.