SMANJIT ĆE ČEKANJA U KOLONI? /

HAC uvodi novo prometno rješenje na Lučkom: Ove sezone će sve vozače koji idu prema moru dočekati nova pravila

Image
Foto: PIXSELL/HAC

Riječ je o novom prometnom rješenju u zoni naplatne postaje Lučko te povećanju broja prilaznih traka s tri na četiri u smjeru mora

12.5.2023.
12:13
PIXSELL/HAC
VOYO logo

U cilju poboljšanja protočnosti  prometa na naplatnoj postaji Lučko u smjeru mora na autocesti A1 Hrvatske autoceste (HAC) pokrenule su određene aktivnosti. Riječ je o novom prometnom rješenju u zoni naplatne postaje Lučko, te povećanju broja prilaznih traka s tri na četiri u smjeru mora. Kako doznajemo iz HAC-a, ovo sve bi trebalo profunkcionirati najkasnije do 8. lipnja.

"Ulaskom Hrvatske u šengenski prostor ukinuta je granična kontrola na prijelazima s Slovenijom. Budući da je do sada granična kontrola usporavala protok cestovnog prometa, ukidanjem kontrole očekuje se dodatno pojačan intenzitet prometa koji u Lučkom ulazi na autocestu A1. Stoga su Hrvatske autoceste pristupile poboljšanju propusne moći čvora Lučko u okviru postojećih gabarita autoceste. Kroz nova rješenja se planira olakšati prometni tok i smanjiti gužva na dionici autoceste A1 Zagreb – Split – Ploče, a posebice u prilazu NP Lučko u smjeru mora", napominju u HAC-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
GUŽVE I PROMETNI ZASTOJI /

Kaos na Demerju! Vozila zapela u ogromnoj koloni, HAC otkrio razlog: 'Policija je tražila da se napravi lijevak'

Image
GUŽVE I PROMETNI ZASTOJI /

Kaos na Demerju! Vozila zapela u ogromnoj koloni, HAC otkrio razlog: 'Policija je tražila da se napravi lijevak'

Image

Dodatna prometna traka s obilaznice

Evo što je sve u planu.

"Kao prvo, u zoni čvora Lučko, osigurat će se vođenje prometa u kontinuitetu s dvije prometne trake iz smjera Slovenije prema jugu, umjesto dosadašnje jedne prometne trake, a radi se o lokaciji silaznog kraka prema Lučkom-smjer Rijeka/Split.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

U vršnim satima ENC i kartice za ručnu naplatu na svim postajama

Ovo će pridonijeti ravnomjernijoj raspodjeli prometnih tokova u smjeru mora te će se zasigurno smanjiti čekanje za uključivanjem u prometnu traku u prilazu zoni NP Lučko. Također, u zoni prilaza naplatnim kućicama povećan je broj traka s tri na četiri trake. Dinamičkim upravljanjem naplatnim prolazima uklonit će se situacija ispreplitanja prometa u vršnim satima, primjerice kada se korisnik ENC nalazi u krajnjoj lijevoj traci više neće morati tražiti ENC stazu nego će moći koristiti bilo koju stazu za prolaz. Slijedom ovog, i prolazak s ENC uređajem i preuzimanjem kartice za ručnu naplatu bit će omogućen na svim ulaznim naplatnim trakama, koje će se otvarati ovisno o prometnoj potražnji prema jugu, ali i prema sjeveru", navode u HAC-u.

Image

Varijanta u kojoj će sve trake na naplatnoj postaji biti ujedno i ENC primjenjivat će se u vršnim prometnim opterećenjima, dok će se druga varijanta koja vozačima signalizacijom daje informaciju koji smjer je za ENC, a koji za ručnu naplatu, primjenjivati u satima izvan vršnog prometa.

Image

Kraće vrijeme čekanja u koloni

Kako smatraju u HAC-u, iako ove mjere neće riješiti sve probleme zbog ograničenog kapaciteta same dionice Lučko – Bosiljevo, naročito iza naplatne postaje, ipak se očekuje da će pozitivni efekti biti vidljivi kroz smanjenje duljine kolone čekanja na zagrebačkoj obilaznici.

"Isto tako, očekuje se da će se kolone vozila koje čekaju na naplatu, a protežu se na obilaznicu, formirati kasnije te rasipati ranije, što znači kraće vrijeme čekanja u koloni. To će pridonijeti povećanju sigurnosti prometa na obilaznici i u zoni čvora Lučko, a očekuju se i uštede u izgubljenom vremenu u zastojima", govore u Hrvatskim autocestama i dodaju kako je cilj ovih mjera optimizacija propusne moći svih pravaca u dolasku na naplatnu postaju Lučko.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Također se ovim novim rješenjem želi osigurati sigurnost svih sudionika u prometu te korisnicima smanjiti gubitke u vremenu zbog gužvi i zastoja na ovoj važnoj dionici autoceste. Uz pridržavanje ograničenja brzine te obazrivost i suradnju svih sudionika u prometu, moguće je ostvariti siguran i učinkovit promet na dionici autoceste od Zagreba do čvora Bosiljevo, čime će se našim građanima i stranim turistima znatno olakšati putovanje prema turističkim odredištima", zaključuju u HAC-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo