zamijenjuju ih automatima / HAC ukida radna mjesta blagajnika na najmanje prometnim naplatnim postajama

Potvrđeno je da će na autocesti A1 zamijeniti blagajnike na Vučevici, inače poznatom kao izlazu koji vodi do rodnog sela bivšeg premijera Ive Sanadera, i još četiri naplatne postaje na kojima se za natprosječnu plaću radi poprilično malo

12.8.2015.
19:02
VOYO logo

Vučevica - najneprometnija naplatna postaja na Dalmatini. Svaki od šest blagajnika zaposlenih ovdje u prosjeku tijekom smjene naplati cestarinu za samo 23 vozila, a za to je plaćen 11.800 kuna bruto na mjesec. Postaja koja vodi do rodnog sela bivšeg premijera Sanadera jedna je od onih gdje će HAC radnike zamijeniti automatima.

Kako bi se skresali troškovi tvrtke HAC-ONC koja ide u privatizaciju, odlučeno je da se automatska naplata do kraja godine uvede na pet postaja - Vučevici, Ravči, Vrpolju, Blatu na Cetini i Prgometu. Ondje više neće raditi 34 radnika, a ulaganje je vrijedno 7 milijuna kuna. Ne poričući da se to moglo učiniti i prije, ministar objašnjava:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zato jer se generalno radi o 50-ak ljudi koji će uz dobre otpremnine otići iz HAC-a, jer nama je cilj smanjiti operativni trošak Hac-a, kako bi imali više novaca za vraćanje kredita, jer znamo da je 4 mlrd. eura trenutna zaduženost Hrvatskih autocesta", rekao je Siniša Hajdaš Dončić

Bez izdašnih otpremnina, dogovora s upravom neće biti, poručuje šef Cestarskog sindikata.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi nećemo nikad pristati na bilo kakvu odluku koja će biti štetna za radnike, a ono što znamo je da postoji veliki interes radnika za odlazak uz otpremninu koju smo ugovorili. Mi blagajnika u ovom trenu imamo manjka u sezoni, oko 80", izjavio je Mijat Stanić

Nevjerojatno, ali isto ponavljaju i u upravi HAC-a. Što znači kako bi velik dio otpisanih blagajnika automatizacijom mogao biti samo preraspoređen na druga radna mjesta na Dalmatini. Stručnjaci se pak pitaju: 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zašto resorni ministar takvu odluku nije donio prije jedno tri godine? Drugo pitanje, zašto se ta odluka odnosi samo na pet naplatnih postaja, a ne na sve naplatne postaje koje su neprofitne", rekao je Robert Spudić, stalni sudski vještak za cestovni promet.

Nadležni odgovaraju - iduća je na redu automatizacija nekih postaja na autocesti A3. Sadašnjim tempom, na to će se očito poprilično pričekati. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo