Zagrebačka Gradska skupština u četvrtak je u nastavku online sjednice većinom glasova, uz oštre kritike i protivljenje oporbe, dala suglasnost Zagrebačkom holdingu na zaduženje dugoročnim kreditom kod OTP banke u iznosu od 150 milijuna kuna.
Zaduženje je, kako se ističe u obrazloženju odluke, za financiranje investicijskog ciklusa započetog 2019. i novog ciklusa u 2020.
Kreditom bi se financirale investicije u podružnicama Čistoći, Vladimiru Nazoru, Zagrebačkim cestama, Upravljanju nekretninama, Upravljanju projektima, Zrinjevcu, Tržnicama Zagreb, ZGOS-a i Direkciji.
Rok korištenja kredita je od 31. svibnja 2020. do 31. ožujka 2025. Otplata je u 20 jednakih kvartalnih rata glavnice, kamatna stopa 2,20 posto godišnje, a naknada za obradu kredita 0,10 posto na ukupan iznos kredita.
U osiguranju se navodi i Ugovor o cesiji kojim Zagrebački holding ustupa OTP banci svoja potraživanja prema Zagrebu temeljem Ugovora o zakupu poslovnog objekta za potrebe srednje škole Jelkovec u naselju Sopnica - Jelkovec.
Time su gradski zastupnici od jutros prihvatili tek jednu od ukupno 13 točaka, koliko im je ostalo za raspraviti. Nakon toga je proglašena stanka do 14,15 sati.
Nastavak sjednice trebao je početi jutros u devet sati, ali je zbog nedostatka kvoruma bio pomaknut na 10 sati. Oporba je na početku sjednice bila u jednoj od dvorana Gradske skupštine, gdje su online sudjelovali u sjednici, a zatim su otišli ispred Osnovne škole Bukovac, koja je stradala u potresu, te ispred Gradske plinare.
Ispred OŠ Bukovac oporbeni zastupnici upozorili su na krive prioritete Grada jer se, kažu, Zagrebački holding zadužuje za projekte koji nemaju veze s obnovom Zagreba.
Marijana Sumpor (Nezavisna lista Zagreb) istaknula je da se u prijedlogu zaduženja ne prepoznaje stanje u kojem se Grad nalazi nakon potresa i u uvjetima epidemije.
Ispred Gradske plinare oporbeni zastupnici upozorili su na lošu komunikaciju Plinare i nedostatno djelovanje prema građanima stradalima u potresu.
Gradska skupština: Izvan snage hitna isplata novca za javne potrebe u kulturi
Gradska skupština u četvrtak je uz protivljenje oporbe prihvatila prijedlog gradonačelnika Milana Bandića o stavljanju izvan snage zaključka o hitnoj isplati novca za javne potrebe u kulturi te pokrivanju troškova najma i prostora za rad.
Riječ je o stavljanju izvan snage zaključka koji je Gradska skupština po hitnom postupku donijela na sjednici 19. ožujka na prijedlog Kluba nezavisnih zastupnika.
U obrazloženju odluke stoji da je većim dijelom izvršena već u trenutku donošenja tog zaključka.
Do danas je, ističe se, gotovo u cijelosti izvršena tražena isplata za sve subjekte u kulturi svih preostalih odobrenih programskih financijskih sredstava na Natječaju za javne potrebe u kulturi za 2019., što je trebalo biti učinjeno do 31. prosinca 2019., kao i da se javnim ustanovama u kulturi isplate i sva financijska sredstva za materijalne troškove za 2019.
Vezano uz zahtjev da se tim ustanovama u roku od 20 dana od donošenja zaključka isplate programska financijska sredstva za prvi kvartal 2020. te materijalni troškovi zaključno s ožujkom 2020., u Gradu napominju da je u trenutku donošenja zaključka "bila izvršena isplata materijalnih troškova" za 12., 1. i 2. mjesec.
Isplata programskih financijskih sredstava ustanovama u kulturi za prvi kvartal 2020. je u pripremi, kao i materijalni troškovi za treći mjesec, navode u Gradu.
Ističu i kako isplatu vezanu uz Program javnih potreba u kulturi, koji se donosi temeljem Javnog poziva i prijave za predlaganje programa javnih potreba u kulturi grada za 2020., nije bilo moguće izvršiti uslijed posebnih okolnosti pandemije i procedure sklapanja ugovora, te kasnije potresa i privremene obustave izvršenja gradskog proračuna za 2020.
Vezano za korištenje gradskih poslovnih prostora, u Gradu ističu kako se zaključkom gradonačelnika Bandića od 8. travnja sve udruge i druge organizacije civilnog društva, koje koriste gradske prostore temeljem ugovora sklopljenih s Gradom, oslobađaju obveze plaćanja zakupnine.
Riječ je, dodaju, o naknadama za korištenje prostora od 1. travnja do 30. lipnja zbog nemogućnosti, odnosno znatno otežanog korištenja prostora zbog propisanih mjera Stožera civilne zaštite RH i potresa te je navedeni zaključak u cijelosti knjigovodstveno proveden.
U slučaju potrebe za nastavkom ublažavanja negativnih posljedica uzrokovanih koronavirusom na rad udruga te nemogućnosti korištenja poslovnog prostora jer je utvrđen neuporabljivim ili privremeno neuporabljivim zbog potresa, navedeni rok se može produžiti.