U Hrvatskoj gospodarskoj komori procjenjuju kako će građani Hrvatske ove godine potrošiti više novca tijekom blagdana nego prethodnih godina. Naime, za razliku od lanjske potrošnje u prosincu od 11,2 milijardi kuna, ove se očekuje porast za 300 milijuna kuna, na 11,5 milijardi kuna. Najviše se troši na božićne dekoracije, alkoholna i bezalkoholna pića i hranu.
"Voljela bih pozvati sve građane da pri kupovini ovih blagdana daju prednost hrvatskim proizvodima jer samo pet posto veća kupovina domaćih proizvoda imala bi ljekovit učinak na hrvatsko gospodarstvo", apelirala je pomoćnica direktora Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.
Ljekovit učinak na kupovnu moć građana, barem donekle, imalo je povećanje neto plaća nakon izmjena Zakona o porezu na dohodak, pa posljednjih 14 mjeseci konstantno raste promet u trgovini na malo.
Usprkos prvom većem porastu nakon četiri godine stagnacije blagdanske potrošnje, još se neće dostići rekordna potrošnja od 12 i pol milijardi iz prosinca predrecesijske 2008. godine. Ali, to ne ovisi samo o kupovnoj moći već i o navikama, jer, analitičari poručuju da su za razliku od tada kupci racionalniji i cijena je postala glavni faktor pri kupnji.