GRADIT ĆE SE PRUGA ZA TRAMVAJ SVE DO LANIŠTA? /

Građani uputili inicijativu Gradu Zagrebu, pruga bi prolazila 150 do 200 metara od Arene

Image
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL

Iako je to plan star desetak godina, još nisu stvoreni preduvjeti za produljenje pruge; prvi od njih je izgradnja okretišta tramvaja unutar rekonstruiranog rotora,

17.1.2020.
19:13
Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
VOYO logo

Dovršetak rekonstrukcije remetinečkog rotora je pri kraju, uskoro se očekuje otvaranje, a dok su radnici još na terenu, mogli bi produžiti prugu do Laništa i Blata. naime, vijećnici Gradske četvrti Novi Zagreb – zapad, Gradu su uputili inicijativu za izgradnju nove tramvajske pruge, koja bi trebala povezivati ova dva jugozapadna zagrebačka naselja s ostatkom grada.

Još prije desetak godina govorilo se o izgradnji nove remize pokraj nedovršene Sveučilišne bolnice. Gradonačelnik Milan Bandić je još 2010. govorio kako je preseljenje remize s Trešnjevke u Blato - prioritet. No, do danas je sve ostalo na ideji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dosad je prioritet na području naše četvrti bio novi rotor, koji će riješiti problem gužvi u tom dijelu grada, no uskoro se planira graditi još stambenih zgrada na Laništu pa će se time povećati i broj automobila na kružnom toku. A tramvaj je puno učinkovitije rješenje", smatra Jadranko Baturić, predsjednik GČ Novi Zagreb – zapad.

Image
RADOVI NA VAŽNOM ZG RASKRIŽJU SU PRI KRAJU: /

Poznato je kad će cijeli Rotor biti pušten u promet, prije nego ste očekvali

Image
RADOVI NA VAŽNOM ZG RASKRIŽJU SU PRI KRAJU: /

Poznato je kad će cijeli Rotor biti pušten u promet, prije nego ste očekvali

Brzorastuća naselja

Dodaje da bi pruga prolazila 150 do 200 metara od Arene, što bi rasteretilo promet i pomoglo mještanima udaljenijih naselja, Brezovice, Ježdovca, Hrvatskog Leskovca, Botinca i Odre, da na okretištu u Blatu ostave svoje aute i u ostatak grada pođu tramvajem. Očekuje pomoć izvana u financiranju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Gradska četvrt spremna je sudjelovati u izvođenju radova, a s obzirom na to da je tramvaj i ekološki najprihvatljivije rješenje, siguran sam da bismo mogli dobiti novac od Europske unije, koja zahvate koji smanjuju utjecaj na okoliš sufinancira u 80-postotnom iznosu", rekao je Baturić za Večernji.

O inicijativi će pričati s Bandićem te je uvjeren da će on ubrzati cijelu proceduru. Baturić ističe kako je Novi Zagreb – zapad najbrže rastuća gradska četvrt po broju stanovnika i dodaje kako se u proteklih deset godina ondje doselilo 40 posto od 79.000 stanovnika, koliko ih trenutno tamo živi. Uz to, pruga je važna i zbog nedovršene Sveučilišne bolnice, za koju su nedavno otkriveni veliki planovi. Tramvaj bi podigao i cijene nekretnina.

"U svakom slučaju, mi smo dopis u Grad uputili i rečeno nam je da se sprema projekt. Moguće je da čekaju početak gradnje stambenih objekata i završetak radova na bolnici kako bi počeli s prugom, ali treba s tim krenuti i prije", uvjeren je Baturić.

Još infrastrukturnih projekata

No do izrade projektne dokumentacije i same gradnje može doći tek kad se definira položaj tramvajskog okretišta u Blatu, poručuje pročelnik Ureda za izgradnju Dinko Bilić. Prije toga će se najprije rekonstruirati postojećih 925 metara tramvajske pruge istočno od rotora i sagraditi novo okretište unutar njega.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tim rješenjem stvorit će se pretpostavke za proširenje tramvajske mreže Jadranskom avenijom prema Laništu, a kvalitetno povezivanje zapadnih gradskih područja s južnom obalom Save planirano je još jednom prugom do budućeg okretišta u Blatu, to jest preko produžene Vrapčanske, mosta Jarun i buduće Vatikanske ulice. Za taj pravac pruge definiran je koridor u idejnom projektu za produženu Vrapčansku", zaključuje Bilić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo