Od ponoći nove stare cijene goriva, ako ne točite na autocesti. Nakon Vladine odluke o zamrzavanju cijena i obuzdavanju poskupljenja, domaći vozači zadovoljni, ali ne i mali trgovci naftom koji tvrde da će veliki igrači na autoputu zaraditi više, a oni morati zatvoriti svoje firme.
No, mnogi će sigurno i silaziti točiti u manja mjesta što je napravila i naša Željka Miša koja donosi kolika je ušteda. Ulazak na autocestu kao ulazak u novu platnu zonu. Od ponoći je poskupjelo gorivo, ali samo na ovim benzinskim crpkama.
Ivka Marić iz Freiburga, iz Njemačke, kaže gdje je su ona i suprug ovaj put točili: "U Slavonskom Brodu, bilo nam jeftno. Jer smo mislili da će danas poskupiti. Onda su rekli, kao, danas neće poskupiti, onda nam to drago bilo. Ali da su ovako poskupili na autoputu, to nismo znali."
Tko odluči točiti na autocesti za prosječan spremnik od 50 litara eurosupera platit će 728 kuna, dizela 703 kune. To je za oko kunu skuplje nego bilo gdje drugdje. Ali tko poželi sići s autoputa i taj isti spremnik napuniti u nekom manjem mjestu, uštedit će 53, odnosno 49 kuna, što je jedan ručak.
Rade to već domaći vozači. Marko Boršak iz Zagreba je kazao koliko ga je koštao puni tank: "614 kuna." Rekao je da je u Klinča Selima za skoro kunu jeftinija litra goriva nego na autoputu.
Lovro Bravar, radnik na benzinskoj crpki: "Dolaze s autoceste, nađu na GPS-u, vide da se može uštedjeti…" Praksa je to i Hrvata gastarbajtera koji u Njemačkoj litru dizela na autoputu plaćaju 2 eura i 10 centi, što je skoro 16 kuna.
"Mi siđemo s autoputa i tankamo negdje u selu po 1,80 ili 1,90 eura", kazala je Marić.
Njen suprug Marko: "To je sasvim normalno na autoputu, u zapadnoj Europi je to isto. Mi smo turistička zemlja i to je ostavljeno da još turisti napune bolje kasu."
Tako razmišlja i premijer Plenković pa to i je cilj ove mjere. Strancima je i ovo jeftino, kaže Monia iz Trevisa u Italiji: "Stigli smo s punim spremnikom i ovdje ćemo morati točiti prije povratka kući jer je ovdje jeftinije."
Je li Svežan Vasilevski iz Bugarske znao da je izvan autoputa jeftinije? "E tako je, ali neću silaziti. Nije velika razlika."
Razliku itekako osjete mali distributeri nafte, nih 150, pa su se pobunili da će zbog ove odluke kojom ne mogu podizati cijene - propasti.
Domagoj Puh, predstavnik Udruge malih trgovaca naftom: "Gubici kod mog kolege su 2 i pol milijuna kuna u jednom mjesecu, a kod mene su gubici od 500 hiljada kuna plus da moram platit plaće, režije i sve ostalo."
Armando Miljavac, predsjednik udruge: "Nažalost jedan dio članova će u to vrijeme zatvoriti benzinske pumpe jer mi nemamo novaca da možemo financirat ovakve gubitke."
Pa spominju i nestašice. INA s druge strane umiruje - opskrba nije ugrožena, domaće tržište je stabilno, nestašica neće biti. No, svejedno ponovno slušamo rečenicu: sljedeća dva tjedna su ključna, jer ćemo još toliko na postajama gledati ovakve cijene. Građani strepe od poskupljenja, a mali naftaši od zamrzavanja cijena.