Izborni dan prošao je u svjetlu nagovaranja i pritisaka na birače da izađu na glasovanje, unatoč zakonskoj zabrani kršenja izborne šutnje, a u manjim mjestima pritisci su bili vrlo izraženi uz sudjelovanje stranačkih aktivista i kandidata, ponekad i stranačkih članova biračkih odbora, navodi se u izvješću GONG-a o tijeku izbora do 20 sati.
Brojne dojave promatrača GONG-a i građana odnosile su se na nedostatnu profesionalnost biračkih odbora, neprimjereno ponašanje kandidata, kršenje izborne šutnje i skupljanje potpisa za raspisivanje referenduma neprimjereno blizu biračkih mjesta.
U izvješću GONG-a stoji da su u Metkoviću, Slavonskom Brodu i Viru prijavljeni pokušaji kupovine glasova. U Metkoviću policija je potvrdila da je primila takve informacije i provjerit će ih, dok je građanin, koji je u Slavonskom Brodu obavijestio GONG o kupovini glasova, odlučio da neće podnijeti prijavu nadležnim tijelima, a u Viru je provjerom predsjednice izbornoga povjerenstva utvrđeno da se radi o jednokratnoj donaciji starijoj gospođi koja je tražila prazne boce u kontejneru za smeće.
Brojne dojave o nepravilnostima odnosile su se na profesionalnost biračkih odbora, odnosno na to da su članovi biračkog odbora upućivali birače za koga glasovati, ili, primjerice, biračima nisu podijelili sve listiće, kandidati su neometano stajali ispred biračkoga mjesta, tajnost glasovanja nije bila primjereno osigurana, biračko mjesto nije bilo primjereno uređeno, umjesto kemijskih olovki biračima su ponuđene grafitne olovke, osobama nije omogućeno glasovanje u njihovim domovima, a nekoliko birača dojavilo je kako su već bili zaokruženi u popisu birača kada su došli na biračko mjesto, s time da prethodno nisu glasovali.
Građani su dojavljivali i neprimjereno ponašanje gotovo svih političkih stranaka, nezavisnih lista i pojedinačnih kandidata koji pozivaju na glasovanje za određenog kandidata, a najbrojnije prijave odnosile su se na kršenje izborne šutnje i to - dijeljenjem letaka i lijepljenjem plakata, slanjem sms poruka i e-mailova, telefonskim pozivima te promocijom kroz lokalne medije i putem facebooka, te na misi.