GLAVNI ZAGREBAČKI TRG JOŠ DUGO NEĆE VIDJETI TRAMVAJE: /

Stručnjaci otkrili u čemu je problem, a trgovci se žale: 'Mušterije do nas teže stižu'

Image

Nepostojanje tramvaja na glavnom zagrebačkom trgu teško pada ugostiteljima i trgovcima do kojih sada mušterije teže stižu

25.5.2020.
10:29
VOYO logo

Od potresa koji je oštetio objekte u Zagrebu prošla su puna dva mjeseca, a upravo zbog potresa tramvaji ne voze preko Trga bana Jelačića. Kako doznaje RTL, takva situacija bi mogla potrajati još dugo. Nepostojanje tramvaja na glavnom zagrebačkom trgu teško pada ugostiteljima i trgovcima do kojih sada mušterije teže stižu.

Postavlja se pitanje što sve treba učiniti prije nego tramvaj stigne u centar Zagreba? Premda je gradski zastupnik Renato Petek bio sarkastičan sa svojim performansom kada je u subotu nogama gurao repliku tramvaja broj pet po Jelačić placu, ipak je skrenuo pozornost na pitanje što se s tramvajima događa. Prodavači tvrde da im je promet pao i do 70 posto otkada tramvaj ne vozi trgom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Zagrebački električni tramvaj 13.03.2019., Zagreb - Zagrebacki elektricni tramvaj Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Zagrebačkim ulicama vladaju ljudi, biciklisti i dizalice, što ne čudi jer je kulisa metropole još uvijek daleko od normalnoga. Zagrepčanin Zdravko Došlić za RTL kaže da mu odgovara što tramvaja nema jer ima aterosklerozu pa mu je liječnik preporučio da hoda ako misli sačuvati noge. Inače, kaže on, fali mu tramvaj. A kako stvari stoje, Zdravku će tramvaj na Trgu bana Jelačića još dugo nedostajati.

Image
PETEKOV PROSVJED: /

Na glavni zagrebački trg 'dovezao' se u replici tramvaja broj 5; Gurao ga nogama

Image
PETEKOV PROSVJED: /

Na glavni zagrebački trg 'dovezao' se u replici tramvaja broj 5; Gurao ga nogama

Iz ZET-a poručuju: 'Nećemo krenuti dok stručnjaci ne kažu da je sigurno'

"Od 15 tramvajskih linija, 12 ih vozi. Osim tramvaja uveli smo i autobuse na 138 linija, ostala je samo ta stara gradska jezgra - Ilica, Praška, Jurišićeva i Frankopanska - i sve dok naši građani ne budu htjeli taj prijevoz tamo i dok stručnjaci ne kažu da je sigurno, mi nećemo krenuti", izjavila je Ljuba Rončević Gela, predsjednica Uprave ZET-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Kupola koja inače stoji na vrhu zgrade u Jurišićevoj danas stoji pred tom zgradom, što je jasan znak da će pješačka zona ostati još dugo. No, iz gradskog ureda tvrde da su više od pola već uspjeli sanirati. Dario Krnjaković, pomoćnik pročelnika sektora za sanaciju Zagreba, za RTL objašnjava što je najviše oštećeno.

"U tim objektima koji su oštećeni najveću prijetnju predstavljaju dimnjaci, zabatni zidovi i crjepovi tako da sve radimo da se to skine pogotovo na trasama tramvaja gdje je velika fluktuacija ljudi", navodi Krnjaković.

Što je zapravo pravi problem za tramvaje?

Spojevi su pravi problem za tramvaje te su dio njih potrgali odlomljeni komadi zgrade tijekom potresa. Oni koji se još drže direktno su povezani s fasadama zgrada. Za detaljan pregled, inženjerima je potrebno još minimalno 10 dana.

Image

"Kada vam padne jedan komad na komad žice, to se opterećenje prebaci na sljedeći spoj i zato treba pregledati i sljedeći. Dominantno se nalazi u ovome dijelu Jurišićeve i tu od Trga. Prvi je taj pregled gdje su zaista fizički potrgani komadi mreže, zatim treba popraviti mrežu, a posljednje bi trebalo biti ono što se tiče vibracija koje proizvode tramvaje", rekao je RTL-u Ivan Duvnjak sa zagrebačkog Građevinskog fakulteta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada je riječ o analizi koliko te vibracije mogu utjecati na zgrade koje još nisu dovoljno sigurne, Duvnjak govori da je to sljedeća faza i da je ona aktivna. Objašnjava da pri prolasku tramvaji proizvode vibracije koje preko zemlje prelaze na zgradu. Idućih godinu dana vibracije će se nadzirati pa bi se zato na Trg mogli vratiti prvo stari tramvaji. Oni su teški samo 13 tona, dok su niskopodni tramvaji teški do 35 tona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo