Iz stranke Glas u utorak su uputili prigovor Etičkom povjerenstvu i Državnom izbornom povjerenstvu zbog jumbo plakata koje financira Grad Zagreb i na kojima se ističu uspjesi grada i njegove uprave, a što zbog kandidature stranke gradonačelnika Milana Bandića na europskim izborima smatraju grubim kršenjem Izbornog etičkog kodeksa i Zakona o financiranju izborne promidžbe.
Bandićeve plakate plaćaju građani
"Plakati koje objavljuje Grad Zagreb, novcem Grada Zagreb, odnosno obveznika poreza i prireza, sasvim su očito dio predizborne kampanje gradonačelnika Milana Bandića i njegovih najbližih suradnica i suradnika na stranačkoj kandidacijskoj listi. Radi se o korištenju sredstava jedinice lokalne samouprave u predizbornoj kampanju jedne stranke te grubom sukobu interesa", navode iz Glasa u prigovoru.
Od Etičkog povjerenstva u izborima članova u Europski parlament iz Republike Hrvatske i Državnog izbornog povjerenstva traže da se očituju o tom, kako kažu, najgrubljem kršenju Izbornog etičkog kodeksa i Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma.
Sporni plakati
Ističu kako su se posljednjih dana na oglasnim mjestima predviđenima za reklame velikog formata, tzv. jumbo plakate na području Grada Zagreba pojavili plakati koji se financiraju iz gradskog proračuna, a oglašavaju, kako kažu, tobožnje uspjehe Grada Zagreba, odnosno neizravno njegove uprave.
Napominju da su se plakati pojavili u jeku predizborne kampanje za izbor hrvatskih članova Europskog parlamenta na kojima se natječe i lista stranke "Bandić Milan 365 - Stranka rada i solidarnosti", koja nosi ime zagrebačkog gradonačelnika.
Prva na toj listi, dodaju iz Glasa, je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba, a jedan od plakata posvećen je uspjesima "Zagrebačkog adventa" čija je organizacija pod izravnom njenom odgovornošću. Druga na listi je Jelena Pavičić-Vukičević, zamjenica zagrebačkog gradonačelnika.
Iako jedinice lokalne samouprave imaju pravo i obvezu informirati građane o svojim aktivnostima, napominju, u ovom slučaju se radi o reklamnim sloganima, djelomično upitne istinitosti, a tome u završnici predizborne kampanje u kojoj se natječe i lista s imenom gradonačelnika "ne smije biti mjesta".
"Na jumbo plakatima nalazi se grb Grada Zagreba te slogan 'Za Zagreb, grad sa srcem'. Uz poruke poput 'Advent u Zagrebu tri je puta zaredom proglašen najboljim u Europi', 'Zagreb je šampion hrvatskog turizma', koje su izravno vezane uz prvu kandidatkinju na listi stranke 'Bandić Milan 365 - Stranka rada i solidarnosti“, pojavljuju se i netočne, odnosno lažne poruke poput 'Zagreb je jedini grad s pozitivnim prirodnim prirastom'", zaključuju u Glasu.