Državno izborno povjerenstvo odgovorilo je na HDZ-ov napad na nevladine organizacije GONG i Transparency International.
Podsjetimo, on je bio formuliran kao poziv na obranu od njih. U prigovoru se navodi da GONG i TIH "iznošenjem neistinitih i tendencioznih informacija u javnosti narušavaju ravnopravnost sudionika izborne utrke", budući da su "objavili, a mediji prenijeli netočan podatak da je HDZ prvog dana kampanje 17. studenoga na oglašavanje potrošio 1.551.720 kuna bez PDV-a". HDZ piše i kako je stranka zbog popusta spomenuti oglasni prostor platila "samo" 825.606,81 kunu bez PDV-a.
U dopisu DIP-a koji potpisuje Branko Hrvatin HDZ-ovce se podsjeća da je Povjerenstvo po zakonu nadležno za nadzor financijskih izvješća u kojima su stranke dužne nabrojati sve popuste, ali i da udruge mogu u okviru svoje registrirane djelatnosti objavljivati podatke koje su utvrdile na temelju svojih istraživanja.
"Nevladine udruge pri tome odgovaraju sudionicima izbornog postupka i javnosti za točnost objavljenih podataka (rezultata), a time i stvaranja zaključaka koji bi bili utemeljeni na njima", stoji u dopisu HDZ-ovom tajniku Branku Bačiću.
Zelić: Popusti su, očito, veliki
Drago Zelić iz GONG-a kaže da je reakcija Državnog izbornog povjerenstva očekivana, jer naravno da udruge imaju pravo davati svoje mišljenje o troškovima. Metodologija kojom se koriste, a zbog koje HDZ prigovara, odavno je poznata i u njoj ne vidi ništa sporno.
"Nismo bili zlonamjerni ni 2005., ni 2007., ni 2009., niti smo zlonamjerni danas. Cilj nam je informirati javnost o vrijednosti oglasnog prostora i samo smo to i naveli. Jasno smo se ogradili i istaknuli da ne znamo za popuste, a oni su očito veliki. Po novom zakonu bi stranke trebale objaviti i koje su popuste dobili, tako da ćemo i to vidjeti, no tek u izvješću u kojem taj iznosi moraju prikazati kao donaciju. Mi ih samo pozivamo da nam otkriju koliki su popusti dok kampanja traje", kaže Zelić.