Do ovih mjera, ističu, stručnjaci stranke došli su opsežnom analizom financijskih izvještaja ZET-a, kao i komparativnom studijom Zagreba i europskih gradova s iznimno dobro riješenom politikom javnog gradskog prijevoza.
Analiza je pokazala da je 2012. godinu obilježio značajan skok cijene javnog prijevoza u Zagrebu – za čak 50 posto – potez koji je Zagreb doveo na vrh liste europskih metropola po mjesečnom izdavanju za javni prijevoz u odnosu na postotak prosječne neto plaće. Tako prosječni Zagrepčanin ili Zagrepčanka za mjesečni pokaz mora izdvojiti čak 5,37 posto mjesečne neto plaće, postotak koji nadmašuje samo šest od 27 metropola članica EU. Usporedbe radi, u Bruxellesu se za mjesečni pokaz mora izdvojiti 2,09 posto plaće, u Beču 2,37 posto, a u Stuttgartu 2,92 posto.
"Osim što je javni prijevoz postao veoma skup za sve građane, pod najjačim udarom takve politike jesu ekonomski i socijalno najugroženije skupine, tj. one koje o javnom prijevozu ovise jer si osobni automobil ne mogu priuštiti. Tako osoba koja prima minimalnu plaću danas za mjesečni pokaz mora izdvojiti oko 17 posto svojih neto primanja", navodi supredsjednik Stranke Marko Gregović.
Smanjenje cijena karata povećalo bi prihode ZET-a
Ipak, čak i uz tako visoke cijene prijevoza, ZET-ovi prihodi od karata u prosjeku iznose tek kunu po prevezenom putniku godišnje, ističu iz stranke. Pažljivom analizom ZET-ovih financijskih pokazatelja od 2007. do 2012. godine, uvidjeli su da je povećanje cijena karata 2008. povećalo prihode ZET-a, no nedovoljno da pokrije dodatne rashode koji su pokriveni većom gradskom subvencijom, a što je opet rezultiralo jednakim ukupnim gubitkom.
"Rezultati studije također pokazuju da bi smanjenje cijene karata dovelo do manjeg broja ljudi koji ne plaćaju kartu, što bi dugoročno ZET-u čak i povećalo prihode", izjavila je supredsjednica stranke ZA GRADIva Kvakić, temeljeći ove tvrdnje na slučaju Beča, gdje je, kao rezultat pojeftinjenja karata 2012. godine, ukupan broj mjesečnih pokaza porastao za 40 posto.
Stranka ZA GRAD poziva građane da na lokalnim izborima izaberu u Skupštinu grada ljude koji će se zalagati za ovakva jednostavna i učinkovita rješenja gorućih zagrebačkih problema, te uključivati građane u kreiranje rješenja važnih za grad.