Dragi ZET-ovci, pa sad bi stvarno bilo dosta!

U odnosu na standard koji imamo, javni prijevoz skuplji nam je nego u većini europskih gradova.

9.4.2013.
11:28
VOYO logo

Rijetke su prilike kad radnik umjesto uz sindikate, koji bi trebali zastupati radnička prava, mora stati, makar načelno, na stranu uprave. A u ponedjeljak se dogodila jedna od takvih prilika. Iz javnosti nepoznatih motiva, oglasio se jedan od čelnika sindikata ZET-a s uznemirujućom porukom.

"Nije ni normalno da kazna kaznena bude 200 kuna, a mjesečni pokaz 360 kuna. Mislim da je normalno da bude onaj prijedlog od 1.000 kuna kaznene kazne", zaključio je Ante Jelić iz sindikata vozača ZET-a te ulje na vatru dolio izjavom da je "sve već praktički dogovoreno".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stjecanje nužnog iskustva u realnom svijetu

Gospodina Jelića trebalo bi, radi stjecanja nužnog iskustva u realnom svijetu, na godinu dana prebaciti u privatni sektor kako mu ovakve izjave više nikad ne bi padale na pamet. Tek tada gospodin bi možda shvatio da u ostatku zemlje, izvan zaštićenog balona u kojem živi i radi, većina građana vodi bespoštednu svakodnevnu borbu za opstanak. Shvatio bi da o prosječnoj plaći većoj od 7.000 kuna, koliko se mjesečno plaća rad u njegovoj tvrtki, većina građana može samo sanjati. O ostalim pravima iz ZET-ovog kolektivnog ugovora, poput božićnica, regresa, broja slobodnih dana i dana godišnjeg odmora, đaci će u Hrvatskoj uskoro učiti iz povijesnih udžbenika.

Da ne bi bilo zabune, apsolutni sam pobornik svih tih prava i kamo sreće da ih uživaju svi radnici u Hrvatskoj jer bi to značilo da živimo u sretnijoj, pravednijoj i perspektivnijoj državi. Ali ne živimo. I to već barem šest godina. Očito prekratko razdoblje da bi gospoda iz sindikata ZET-a shvatila da, u najmanju ruku, u javnim istupima trebaju stišati dozu bahatosti i prestati implicirati da građani izbjegavaju platiti vožnju u natrpanim prometalima samo zato što su neodgovorni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uprava mudrija od sindikata

Sva je prilika da ima ljudi koji misle da je vožnja bez karte u redu sve dok te ne uhvate, ima i onih koji kartu ne žele platiti jer je preskupa u odnosu na pruženu uslugu te nepravedno raspoređena jer se vožnja naplaćuje jednako bez obzira ide li se s jednog na drugi kraj grada ili samo jednu stanicu. Ali sigurno je među onima koji se švercaju najveći broj onih koji za kartu naprosto nemaju love.

Bolje od sindikalca shvatio je to odgovorni iz uprave ZET-a, pa se istog dana potrudio u svim medijima demantirati bilo kakvo drastično povećanje kazni za vožnju bez karte te ukratko poručio da "nisu vremena za to". Gospodin iz uprave je na dobrom tragu, ali ne bi se trebalo zaustaviti samo na obećanju da nas neće drastično kažnjavati. Vrijeme je da glavni gradski gubitaš zbroji svoje redove i zaključi gdje nekontrolirano curi novac.

Problem sigurno nije u cijeni karte i iznosu kazne. Zagrebački je javni prijevoz skuplji od onog u Bruxellesu (1,18 eura, odnosno 8,88 kuna), Parizu (1,27 eura, odnosno 9,56 kuna), Madridu (0,93 eura, tj. 7 kuna), Barceloni (0,92 eura, tj. 6,92 kune), Rimu (1 euro, tj. 7,53 kune) te Beogradu (0,60 eura, tj. 4,52 kune). Isto tako, Karlo Vajdić, gost komentator Danas.hr-a, još je prije više mjeseci jednostavnom računicom došao do zaključka da bi ZET na kartama mogao zarađivati istih 300-tinjak milijuna kuna i da ponudi cijenu od jedne kune za kartu koju bi onda sigurno i bez problema plaćali svi.

Čišćenje vlastitog dvorišta

Problem je u lošem vođenju tvrtke, nesuvislim, skupim i koruptivnim javnim nabavama, zapošljavanju po svim mogućim osnovama i bez puno reda, kao i u ostalim podružnicama Zagrebačkog holdinga u kojima tisuće ljudi radi na izmišljenim radnima mjestima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve dok ne počiste u svojim redovima, ZET-ovci bi se doista trebali suzdržati od dociranja građanima o njihovoj tobožnjoj neodgovornosti, kao i od traženja doslovce policijskih ovlasti za lov na građane bez karte i njihovo zadržavanje do dolaska policije. O incidentima i fizičkim obračunima da se i ne govori, a i toga je bilo jer kontrolori su često tankih živaca i vrlo neljubazni u obavljanju svog posla. Ne bi bilo dobro da na teži način shvate da su oni tu zbog nas, a ne mi zbog njih, te da se svih ovih savjeta sjete kad prođu lokalni izbori, a vlast zaključi da je kasa prazna te da je životu u zemlji čudesa i u ZET-ovoj oazi blagostanja došao kraj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču