Njemački Essen prepun je blagdanskih štandova i lunaparka, Amerikanci u LA-u već su u potrazi za najvećim jelkama, čak je i 50 brazilskih djedica već završilo obuku šuljanja kroz dimnjake. Čim je prošla Noć vještica, počinje predbožićna ludnica, javlja Danas.hr.
Zagrepčani uskoro kreću u božićnu ludnicu i potragu za poklonima, no neki i nisu u predblagdanskom duhu. "Malo mi je to 'too much'. Kada dođe Božić, onda mi se to već izgubi do tada", kazao je Ante iz Zagreba.
RTL se tako uputio na zadatak da vidi koliko se Zagreb ranije priprema za blagdane. Prva postaja je bila trgovina s dekoracijama gdje će vas već sad dočekati Djed Božićnjak. Njezin interijer izgleda kao da je specijalizirana samo za Božić.
Trgovine pune ukrasa
Borovi, vijenci, plišani gnomovi, djedovi Božićnjaci, po svemu što vidite oko sebe rekli biste da ćemo Božić slaviti već za desetak dana. No trgovine su prepune božićnih ukrasa i 46 dana prije samog Božića.
"Strastveni zaljubljenici u dekoracije su već krenuli s nabavkom omiljenih primjeraka, ali zapravo prava božićna kupovina tek mora krenuti", kazala je za RTL Direkt Silvia Štefančić Beaković, vlasnica prodavaonice s ukrasima.
Fritula i kobasica ipak još nema na zagrebačkim ulicama, no ni to nam nije tako daleko.
Hoćemo li imati 'Bijeli Božić'?
Prva adventska nedjelja je za nešto manje od 3 tjedna, točnije 19 dana. Tada će gradovi biti prepuni kućica koje nude kuhana vina. No taj mnogima omiljeni božićni napitak, na nekim se mjestima može pronaći već danas.
Zvona će sigurno zvoniti, ali postavlja se pitanje hoće li za Božić konačno pasti snijeg? Sljedeća postaja je RTL-ova meteorološka stanica gdje su novinari RTL-a već tradicionalno postavili najvažnije pitanje.
No, RTL-ov meteorolog Dorian Ribarić kaže da najvjerojatnije nećemo imati "Bijeli Božić".
'All I want for Christmas...'
Potom su se uputili Tomislavu Mariću Toma, DJ-u na radiju Bravo i upitali ga kada možemo očekivati, svima poznatu, Mariah Carey i njezinu pjesmu "All I want for Christmas" u eteru.
"Iako se tradicionalno Mariah odledila 1.11., na bravu se još malo čeka. Naši stručnjaci kažu da će se ona zagrijati taman negdje 24.11. kako i krene službeno taj neki božićni period. Imamo situaciju da se nama ljudi u 5. i 6. mjesecu javljaju. Žele čut fritulu, taj božićni ugođaj", kazao je Toma.
Tog ugođaja već sada ima od 0 do 24 na irskom Christmas FM-u, gdje se ne pušta ništa osim božićnih pjesama. Da se od Božića može zaraditi već dugo znaju svi marketinški eksperti koji se već 30 godina trude da ne trošimo samo u ključna četiri blagdanska vikenda u prosincu, nego i kroz cijeli studeni.
"Nije to samo potrošnja klasična koju smo navikli gledati, kupite poklone i tako dalje. Marketinški se to proširilo na načine očistite kuću, pripremite na vrijeme svih 28 vrsta kolača, napravite stol koji je još bogatiji ove godine. U principu sve je to smišljeno s ciljem kako bi ljudi više trošili", objasnio nam je Petar Tanta, marketinški stručnjak.
Čista amerikanizacija
To što već 8. studenog oko nas malo pomalo kreće blagdanska potrošnja, pokazuje da se radi o čistoj amerikanizaciji. Slično kao što trošimo na Black Friday, ili kad se primjerice maskiramo za Halloween.
"I sam djed Mraz dolazi iz tog svijeta, ali zapravo radi se o tome da smo mi kompletne božićne blagdane promijenili na totalno jedan konzumeristički način", poručio je Tanta za kraj.
Osim što je blagdan, Božić je očito i savršen brend, nemoguće ga je izbjeći.