Onima koji zloupotrebljavaju pozive na 112, jedinstveni europski broj za hitne službe, prijeti i sasvim konkretna sankcija. Naime, prema Naputku o načinu postupanja u slučaju zlouporabe poziva na broj 112 Državna uprava za zaštitu i spašavanje od operatera može tražiti da korisnika koji ih uznemirava isključe iz mreže. Stoji to i najnovijoj, upravo objavljenoj verziji naputka.
Lažne dojave
"Zlouporaba poziva na broj 112 je ostvarivanje zlonamjernog poziva na broj 112 kojim se lažno dojavljuje o nepostojećem hitnom slučaju ili prijetnji, te ostvarivanje uznemiravajućeg poziva na broj 112 koji nije vezan za hitni slučaj u kojemu je ugrožen ljudski život, zdravlje ljudi, imovina ili okoliš, a koji pozivatelj uporno nastavlja unatoč opetovanim upozorenjima operatera da poziv nije u nadležnosti centra 112", sasvim je precizno navedeno u Naputku.
Kada se utvrdi da je doista u pitanju zlouporaba poziva na broj 112 Županijski centar obavijest o tome dostavlja Državnom centru zaštite i spašavanja a on ga prosljeđuje operateru.
Isključenje, ovisno o težini i broju uznemiravajućih poziva može trajati do nekoliko dana, ali može biti i trajno. Kako nam je potvrđeno iz Državne uprave za zaštitu i spašavanje tijekom 2015. godine bilo je ukupno 71 isključenje, a ove godine već devet isključenja.