Uoči koncerta u Tvornici kulture, razgovarali smo s Borisom Štokom, frontmenom Quasarra, jednog od najzanimljivijih i najcijenjenijih hrvatskih bendova. Kako je nastao njihov veliki hit "Ti", u kojoj je fazi rad na novom albumu te zašto su se odlučili promovirati ga besplatnim downloadom, pročitajte u nastavku.
Za početak, možete li mi reći o novom albumu s kojeg ćete neke pjesme svirati i u Tvornici. U press materijalima stoji kako možemo očekivati svjež i rekostruiran zvuk, o čemu je točno riječ?
Novi materijal je tek u nastanku pa je prerano govoriti o cjelini. Napravili smo mali zaokret i odlučili se za objavljivanje singlova i besplatan download istih kako bi glazba došla do što većeg broja ljudi. Zasad to daje rezultate, s obzirom da prvi singl "Sjene" odlično prolazi na radio stanicama i koncertima. Što se tiče zvuka, on je malo čvršći i produkcijom bliži live izričaju, ali i dalje se tu radi o onom prepoznatljivom kod Quasarra - orkestracijama, elektronici i ekspresivnim vokalima.
Na vašem novom singlu "Sjene" radili su i Kevin Paul te Jay Frigoletto, ljudi koji u svojoj biografiji imaju i suradnje s Nickom Caveom, Depeche Mode i Alice In Chains. Kako ste došli do njih i kako je to izgledalo?
Jay Frigoletto je masterirao i naš prošli album "Propaganda" pa je nastavak suradnje bio logičan pošto smo uspostavili odličan odnos. Kevin je miksao "Sjene", a vjerojatno će i sve nove pjesme jer smo jako zadovoljni rezultatom. Poslali smo mu snimke i to je bilo to, vrlo brzo smo se našli na istim frekvencijama.
Inače, razlog zbog kojeg smo krenuli u inozemstvo sa snimkama je zasićenje lokalnom produkcijom te želja za eksperimentiranjem i novim zvukom. Volimo nove izazove i smatramo da se ne treba ograničavati, a zahvaljujući internetu, sve je lako dostupno.
Vratimo se nastupu u Tvornici, na istom mjestu gledao sam vas i jesenas. Što pripremate ovog puta, koje promjene, novosti možemo očekivati u odnosu na taj koncert?
Uz materijal s oba albuma i trenutni singl, svirat ćemo još jednu novu pjesmu, vrlo vjerojatno naš idući singl. Bit će tu i nekih momenata s "light" efektima i projekcijama, ali prije svega očekujem moderan i vruć klupski koncert s puno energije i dima.
Novi singl već je zauzeo najviša mjesta na nekoliko radijskih top-lista. Vjerujete li da može ponoviti uspjeh vašeg prvog i daleko najvećeg hita "Ti"?
Pjesma "Ti" obilježila nas je zvukom, predstavila publici i medijima. S obzirom da je bila prvi singl, ona je diskografski i koncertni početak Quasarra pa ju je teško nadmašiti. Treba nastaviti raditi i snimati pa će, vjerujem, publika i urednici to znati prepoznati i nagraditi.
Zahvaljujući toj pjesmi, koja po mom osobnom sudu spada među najbolje napisane na ovim prostorima u posljednjih petnaestak godina, dosta brzo ste postali poznati širem slušateljstvu, no sljedeći singlovi i albumi nisu ponovili taj uspjeh. Kako to objašnjavate?
Od tih prvih singlova, situacija u medijima se dosta promijenila pa informacije, točnije glazba, sve teže dolaze do slušatelja. U tom smislu, Rijeka je na neki način stavljena na marginu. Stoga je nama koji djelujemo isključivo glazbom, a ne senzacijama, puno teže doći do publike. Dio krivice snosi i naša želja za eksperimentiranjem, ne podilazimo pop standardima. Kada vam pjesma traje pet-šest minuta, rijetko će se vrtiti na radiju.
U vašoj glazbi itekako je prisutna riječka scena, izvođači poput Ogledala, Urbana pa čak i oni s legendarne kompilacije "Rijeka Paris Texas". Koji su bendovi najviše utjecali na vas, od vremena kad ste kretali pa do danas?
Svatko od nas ima svoje autore i utjecaje pa ne mogu pričati u njihovo ime. Osobno sam uvijek volio ekspresiju soul pjevača tipa Bowie, Buckley, Mayfield, Morrison, Roisin Murphy... Ali pretpostavljam da svi autorski imamo utjecaje Depeche Modea, Bjork, Moloko i sličnih.
Osim Quasarra, imate još jedan interesantan projekt, Manofon, koji sačinjavate s Vedranom Križanom. Koja je razlika između rada s Vedranom i onog u vašem matičnom bendu?
Quasarr me definirao kao autora i pjevača, a Manofon je side-projekt koji radim s Vedranom kada za to obojica imamo vremena. Naravno, imam samo jedan glas i možda publika na to na prvu ruku ne prepoznaje, ali Quasarr i Manofon su dva potpuno drugačija projekta. Prvi ima bendovski pristup, a drugi je vrlo spontan, gdje radimo i za druge izvođače.
Od prvog dana, jedna od stvari koje se najčešće mogu čuti o vama je da zvučite svjetski. Takva glazba u svakom slučaju bolje prolazi vani, jeste razmišljali pokušati nešto izvan granica Hrvatske, na primjer, napraviti album na engleskom?
Naravno, i kada imamo vremena volimo koketirati s tim stvarima. Ali prerano je još govoriti o tome. Za takav izlet treba imati puno novaca i logistiku.
Kada biste mogli promijeniti nešto u ovih 10 godina Quasarra, što bi to bilo?
Ništa, svaka situacija i slijed događaja ostavi traga... i na ovaj ili onaj način utječe na glazbu. To se zove iskustvo i zrelost, i s vremenom postaje sve važniji faktor.