DIVJAK ODGOVORILA KOŠIĆU KOJI JE NAPAO INFORMATIKU: / 'Ministar i biskup imaju različite nadležnosti i trebaju ih se držati'

Image
Foto: Pixsell

'Bez digitalnih kompetencija, naša djeca neće imati šanse na tržištu rada, a neće imati niti jednake mogućnosti sudjelovanja u društvenom životu 21.

17.8.2019.
12:09
Pixsell
VOYO logo

Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak odgovorila je sisačkom biskupu Vladi Košiću koji je blagdan Velike Gospe odlučio iskoristiti ne bi li tijekom misnog slavlja kritizirao školu za život i uvođenje informatičkih pomagala.

"S obzirom na objave vezane uz odgojnu ulogu škole te ulogu moderne tehnologije u obrazovanju valja se podsjetiti da prema hrvatskim zakonima i međunarodnim konvencijama svako dijete ima pravo na obrazovanje. Djeca imaju pravo na dotok informacija ili sadržaja utemeljenih na suvremenim znanstvenim i obrazovnim standardima važnim za potpun i skladan razvoj njihove osobnosti, a koje se prenose na objektivan, kritički i pluralistički način. Zadaća je javnog školskog sustava da bude neutralan i uravnotežen te da omogući djetetu ostvarivanje tog prava", započela je ministrica Divjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
KONTROVERZNI BISKUP KOŠIĆ IMA NOVI HIT: /

Napisao pismo protiv Istanbulske koje želi da njegovi svećenici pročitaju na misi u nedjelju

Image
KONTROVERZNI BISKUP KOŠIĆ IMA NOVI HIT: /

Napisao pismo protiv Istanbulske koje želi da njegovi svećenici pročitaju na misi u nedjelju

Napisala je kako su svi dokumenti pripremljeni u skladu sa Zakonom i temeljem širokih konzultacija sa stručnom i općom javnošću.

Zahtjevi 21. stoljeća

"Osnovni ciljevi kurikularne reforme su osposobiti učenike za bolje suočavanje sa zahtjevima 21. stoljeća u profesionalnom, društvenom i osobnom životu što podrazumijeva da je učenik sposoban rješavati kompleksne probleme i kritički promišljati, učiti i biti inovativan i kreativan, ali i učiti i raditi u zdravoj suradnji s drugima. Cilj je, također, pružiti jednake prilike za kvalitetno obrazovanje svim učenicima u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U kontekstu osposobljenosti za život i rad u 21. stoljeću provodi se i digitalna transformacija škola, koja podrazumijeva digitalizaciju koja je u službi zdravog pedagoškog pristupa i u suglasju s dobi učenika. Bez digitalnih kompetencija, naša djeca neće imati šanse na tržištu rada, a neće imati niti jednake mogućnosti sudjelovanja u društvenom životu 21. stoljeća jer već sada se za većinu servisa predviđa online upotreba.

'Škola i Crkva ne trebaju se u svemu slagati'

To pravo na jednake prilike nitko nema pravo djeci oduzeti. Javni školski sustav mora odgajati i obrazovati učenike u skladu s općim kulturnim i civilizacijskim vrijednostima, ljudskim pravima i pravima djece, osposobiti ih za življenje u multikulturalnom svijetu, za poštivanje različitosti i toleranciju te za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom razvoju društva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Škola i Crkva ne trebaju se u svemu slagati, jer svatko ima svoj zasebni resor, kao što ministar i biskup imaju različite nadležnosti i trebaju ih se držati. Naime, zadaća je javnog školstva da svim učenicima osigura jednake prilike za obrazovanje, a samim time i za kvalitetan život u suvremenom svijetu. Međutim, da bi učenici u tome uspjeli moraju naučiti rješavati probleme, kritički misliti, uvažavati druge i drugačije te o domoljublju učiti kroz djela, a ne kroz riječi", napisala je Divjak na svom Facebook profilu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo